خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از Food Dive گزارش میدهد:
موندهلیز اینترنشنال (Mondelēz International)، غول صنایع غذایی، در جدیدترین نوآوری خود برای برند محبوب «سور پچ کیدز» (Sour Patch Kids)، محصولی با عنوان «سور پچ کیدز استریپس» (Sour Patch Kids Strips) را معرفی کرده است. این آبنباتهای ترش و شیرین که در پنج طعم کلاسیک عرضه میشوند، در قالب نوارهای قابل اشتراک طراحی شدهاند و قرار است از سپتامبر امسال ابتدا در فروشگاههای تارگت (Target) در سراسر ایالات متحده و سپس تا اوایل سال ۲۰۲۶ در سایر خردهفروشیها در دسترس عموم قرار گیرند. این اقدام در پی افزایش محبوبیت آبنباتهای نواری، به ویژه به لطف محتوای ویروسی تیکتاک، و گرایش مصرفکنندگان به تجربیات خوراکی سرگرمکننده صورت گرفته است.
کارلی استرن (Carly Stern)، مدیر برند موندهلیز، در بیانیهای اظهار داشت: “ما هیجانزدهایم که تفسیری تازه از فرمت محبوب آبنباتهای کمربندی را ارائه دهیم و روح سرکش، طعم جسورانه و ترشی دوستداشتنی را که تنها برند شماره ۱ آبنباتهای ترش میتواند ارائه کند، به ارمغان آوریم. این فرمت، راهی تازه و بازیگوشانه برای طرفداران ما فراهم میکند تا از طعمهایی که مشتاق آن هستند، لذت ببرند.” محبوبیت نوارهای آبنبات ترش اخیراً به لطف پلتفرم تیکتاک افزایش یافته است، جایی که تولیدکنندگان محتوا از آنها برای ساخت بوریتوهای آبنباتی یا آزمایش با بافتهای مختلف از طریق خنکسازی استفاده میکنند. این روند همچنین نشاندهنده رشد «سرگرمیهای خوراکی» (edible entertainment) است که در آن مصرفکنندگان به دنبال تجربیات بازیگوشانه یا غافلگیرکننده هنگام غذا خوردن هستند. این نوآوری در حالی صورت میگیرد که پاییز گذشته، شرکت هرشی (Hershey) برند «سور استریپس» (Sour Strips) را که توسط شخصیت رسانههای اجتماعی، مکس چوینینگ (Maxx Chewning)، تأسیس شده بود، به مبلغ ۷۵ میلیون دلار خریداری کرد. طبق گزارش «اینداستری آرک» (IndustryARC)، انتظار میرود اندازه بازار آبنباتهای ترش تا سال ۲۰۳۰ به ۲.۷ میلیارد دلار برسد که با نرخ رشد مرکب سالانه ۷.۳ درصد همراه خواهد بود.
اسلیم جیم (Slim Jim)، برند تحت مالکیت کاناگرا (Conagra)، در همکاری با رستوران زنجیرهای محبوب «بوفالو وایلد وینگز» (Buffalo Wild Wings)، خط تولید جدیدی از «چیکن استیکهای» (Chicken Sticks) الهام گرفته از طعم سسهای بال مرغ این رستوران را راهاندازی کرده است. این میانوعدههای پروتئینی جدید با طعمهای «بوفالو استایل» (Buffalo Style) و «هات» (Hot) در پاسخ به تقاضای فزاینده برای میانوعدههای راحت و سرشار از پروتئین، وارد بازار شدهاند و در حال حاضر در فروشگاههای رفاه سراسر ایالات متحده در دسترس هستند.
شرکت کاناگرا اعلام کرده است که چیکن استیکها در سه سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشتهاند، که زمینه را برای ورود اسلیم جیم به این دسته رو به رشد فراهم میکند. بر اساس گزارش میانوعدههای کاناگرا، میانوعدههای گوشتی خشک، در مقایسه با سه سال پیش، سریعترین زیرشاخه در فضای میانوعدههای «بهتر برای شما» (better-for-you) محسوب میشوند. تریستان ملین (Tristan Meline)، مدیر ارشد بازاریابی بوفالو وایلد وینگز، در این باره گفت: “ما از راهاندازی همکاری خود با اسلیم جیم بر روی این دو چیکن استیک جدید هیجانزدهایم. طعم متمایز و سسدار که طرفداران ما دوست دارند، در فرمت چیکن استیک، ترکیبی برنده است.” هر یک از این چیکن استیکها حاوی ۶ گرم پروتئین هستند و برای مصرفکنندگانی که به دنبال گزینههای مغذی و در عین حال خوشطعم و راحت هستند، ایدهآل به شمار میروند.
دنیای پاپکورن با یک نوآوری طعمی غیرمنتظره روبهرو شده است: شرکت «گرت پاپکورن شاپس» (Garrett Popcorn Shops) با همکاری «هوم ران این پیتزا» (Home Run Inn Pizza)، طعم جدیدی از پاپکورن با الهام از پیتزا را معرفی کرده است. این محصول آماده مصرف که با نام «گرت پاپکورن با طعم پیتزای شیکاگو» (Garrett Popcorn’s Chicago Pizza) عرضه شده، ترکیبی از دانههای پاپکورن پروانهای و قارچی گرت با چاشنی «همه چیز به جز پیتزا» (Everything But the Pizza) هوم ران این است که شامل گوجه فرنگی خشکشده، سیر، اورگانو و پنیر پارمزان میشود. این پاپکورن با هدف شبیهسازی تجربه طعم یک پیتزای پنیری هوم ران این، در فروشگاههای خردهفروشی منتخب در سراسر ایالات متحده عرضه شده است.
جینا بولگر (Gina Bolger)، مدیر ارشد بازاریابی هوم ران این، در بیانیهای اظهار داشت: “ما از همکاری با گرت پاپکورن برای آوردن طعم جسورانه و دلپذیر پیتزای هوم ران این به یک میانوعده جدید و سرگرمکننده هیجانزدهایم. این راهی تازه برای لذت بردن از دو محصول کلاسیک در یک لقمه است.” این برند ۷۶ ساله تولیدکننده میانوعده، در زمینه همکاریهای منحصر به فرد تازگی ندارد؛ چند سال پیش نیز در شیکاگو با «ریوولوشن بروئینگ» (Revolution Brewing) برای تولید یک آبجو از نوع «کاراملکریسپ ایل» (CaramelCrisp Ale) با استفاده از ۲۰۴ کیلوگرم از پاپکورن «کاراملکریسپ» خود همکاری کرده بود. بر اساس دادههای «سیرکانا» (Circana) که توسط «کاناگرا برندز» (Conagra Brands) نیز منتشر شده است، چاشنیهای پاپکورن محبوبیت فزایندهای پیدا کردهاند، چرا که مصرفکنندگان به دنبال سفارشیسازی این میانوعده سبک هستند. فروش سالانه این چاشنیها ۶۷ میلیون دلار برآورد شده و با نرخ رشد دو رقمی در حال افزایش است.
—
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
این روندهای جهانی بر نیاز به نوآوری در طعم، بافت و بستهبندی میانوعدهها تأکید دارد. فرصت برای تولیدکنندگان داخلی در تلفیق طعمهای بومی با فرمتهای نوین، تولید میانوعدههای پروتئینی و همکاریهای برندمحور با رستورانهاست تا بازار را از محصولات وارداتی متمایز کنند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟