تغییر رویکرد در بازار جایگزینهای گوشت تمرکز بر مواد مغذی و دوری از تقلید
در ابتدا، جایگزینهای گوشتی گیاهی به عنوان رقیبی مستقیم برای محصولات گوشتی خاص پا به عرصه گذاشتند. اما حالا با تغییر نگرش مصرفکنندگان و افزایش توجه به سلامت و مواد مغذی، شرکتهای تولیدکننده این محصولات نیز در حال تغییر استراتژی هستند.
دیگر خبری از تقلید صرف از گوشت نیست. شرکتهایی مانند his ، eyond eat و oving ountains محصولاتی را روانه بازار کردهاند که بر ارائه مواد مغذی ضروری مانند پروتئین و فیبر تمرکز دارند و کمتر به دنبال شبیهسازی طعم و شکل گوشت هستند.
برای مثال، شرکت his محصول جدیدی به نام his is super superfood را معرفی کرده که حاوی مواد مغذی فوقالعاده و فاقد هرگونه افزودنی است. eyond eat نیز محصول eyond round را با پروتئین بالا و ترکیبات ساده روانه بازار کرده است. oving ountains هم با عرضه محصولاتی مانند فلافل، به سمت استفاده از مواد اولیه طبیعی و سالم حرکت کرده است.
این تغییر رویکرد نشان میدهد که صنعت جایگزینهای گوشتی گیاهی به بلوغ رسیده و در تلاش است تا با پاسخگویی به نیازهای جدید مصرفکنندگان، جایگاه خود را در بازار تثبیت کند. مصرف کنندگان امروزی به دنبال محصولاتی با برچسب های تمیز، مواد مغذی بالا و فرآوری کم هستند و شرکت های تولیدکننده جایگزین های گوشت گیاهی به خوبی این موضوع را درک کرده اند.
خلاصه
صنعت جایگزینهای گوشتی گیاهی در حال پوستاندازی است. دیگر هدف صرفاً تقلید از گوشت نیست، بلکه تمرکز بر ارائه محصولاتی سالمتر، مغذیتر و با کمترین میزان فرآوری است. شرکتهایی مانند his ، eyond eat و oving ountains با عرضه محصولاتی جدید که حاوی پروتئین، فیبر و مواد مغذی ضروری هستند، به این تغییر جهت دامن میزنند. مصرفکنندگان امروزی به دنبال محصولاتی با برچسبهای تمیز و مواد اولیه طبیعی هستند و این شرکتها تلاش میکنند تا با ارائه محصولاتی باکیفیت و سالم، رضایت این دسته از مشتریان را جلب کنند. این تغییر رویکرد نشاندهنده بلوغ این صنعت و تلاش آن برای پاسخگویی به نیازهای جدید بازار است.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟