خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) گزارش میدهد:
خورشید گزدرازی، رئیس اتاق بازرگانی بوشهر و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به برگزاری موفق رویدادهای ملی در حوزه خرما و آبزیپروری در استان بوشهر، تاکید کرد که این استان ظرفیتهای بالایی برای تبدیل شدن به یک برند ملی پیشرو در این دو بخش استراتژیک دارد. او معتقد است توسعه نمایشگاههای تخصصی میتواند به معرفی هرچه بیشتر توانمندیهای استان در بازارهای داخلی و بینالمللی کمک شایانی کند.
بوشهر؛ قطب مهم تولید خرما و آبزیان
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه این استان به دلیل برخورداری از ظرفیتهای ویژه در تولید خرما و پرورش آبزیان، به عنوان یکی از قطبهای مهم کشور شناخته میشود، به اهمیت توسعه و معرفی این تواناییها اشاره کرد. وی اظهار داشت که برگزاری نمایشگاههای تخصصی راهکاری کلیدی برای دستیابی به این هدف است.
نقش نمایشگاههای تخصصی در ارتقای جایگاه بوشهر
گزدرازی به برگزاری هفت دوره موفق نمایشگاه و همایش ملی خرما در بوشهر اشاره کرد و افزود: “این رویدادها توانستهاند ضمن معرفی توانمندیهای تولیدکنندگان ملی و محلی، جایگاه خرمای کشور را در بازارهای داخلی و خارجی تقویت کنند و زمینه صادرات پایدار این محصول را فراهم آورند.” به گفته این فعال اقتصادی، برنامهریزی برای برگزاری نمایشگاه تخصصی شیلات و آبزیان در کنار خرما، با هدف شناساندن بوشهر به عنوان «استان برند» در حوزه محصولات خرما و شیلات و ایفای نقش پررنگتر در تأمین نیازمندیهای بازارهای بینالمللی صورت گرفته است.
حمایت از سرمایهگذاری و توسعه صادرات
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که اتاق بوشهر در راستای مسئولیتهای خود، از سرمایهگذاری در دو بخش خرما و آبزیپروری حمایت کامل میکند. اتاق بازرگانی بوشهر با همکاری دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی، در تلاش است تا مسیر توسعه صادرات و معرفی محصولات کشور در سطح ملی و بینالمللی را هموار سازد.
اشتغالزایی و افزایش درآمد با رونق نمایشگاهها
رئیس اتاق بوشهر در پایان خاطرنشان کرد که رونق این نمایشگاهها نه تنها به افزایش درآمد تولیدکنندگان و صیادان منجر خواهد شد، بلکه میتواند اشتغالزایی پایدار و ارزشمندی را برای جوانان کشور به ارمغان آورد.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
این خبر نشاندهنده ظرفیتهای صادراتی عظیم در خرما و آبزیان بوشهر است. کارآفرینان داخلی میتوانند با سرمایهگذاری در فرآوری، بستهبندی نوین و بازاریابی بینالمللی، سهم خود را از بازارهای جهانی افزایش داده و اشتغالزایی پایدار ایجاد کنند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟