مجله خبری اگروفودز

تایسون به بازار فنجان‌های مرغ روی آورد؛ چای سنت جیمز با طعم‌های میوه‌ای احیا می‌شود

تایسون به بازار فنجان‌های مرغ روی آورد؛ چای سنت جیمز با طعم‌های میوه‌ای احیا می‌شود

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از منابع خبری تخصصی صنعت غذا گزارش می‌دهد: شرکت‌های پیشرو در صنایع غذایی اخیراً محصولات نوآورانه‌ای را با تمرکز بر سهولت استفاده، پاسخ به نوستالژی و امکان شخصی‌سازی، به بازار معرفی کرده‌اند. این محصولات شامل فنجان‌های پروتئینی مرغ از “تایسون فودز”، چای سرد طعم‌دار هلو…

- اندازه متن +

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از منابع خبری تخصصی صنعت غذا گزارش می‌دهد:

شرکت‌های پیشرو در صنایع غذایی اخیراً محصولات نوآورانه‌ای را با تمرکز بر سهولت استفاده، پاسخ به نوستالژی و امکان شخصی‌سازی، به بازار معرفی کرده‌اند. این محصولات شامل فنجان‌های پروتئینی مرغ از “تایسون فودز”، چای سرد طعم‌دار هلو با همکاری برند “جوسی کوتور” از “سنت جیمز تی” و مخلوط‌های پودینگ و پای فوری از “جل سرت کمپانی” با همکاری “اسپرینکلز” هستند که هر کدام به بخش‌های خاصی از نیازها و ترجیحات مصرف‌کنندگان پاسخ می‌دهند.

“تایسون فودز” (Tyson Foods)، غول فرآوری گوشت، با معرفی فنجان‌های مرغ آماده مصرف، به تب رو به رشد پروتئین در رژیم غذایی مصرف‌کنندگان دامن زده است. این فنجان‌های مرغ حاوی حداقل ۳۰ گرم پروتئین بوده و در چهار نوع مختلف از جمله بدون استخوان، بدون استخوان با روکش آردی کم، ناگت‌های کوچک دایناسوری و تکه‌های پاپ‌کورن مرغ عرضه می‌شوند. این محصولات به صورت منجمد نگهداری شده و می‌توان آن‌ها را تنها در ۹۰ ثانیه با مایکروویو آماده کرد. شرکت “تایسون” هدف از عرضه این قالب محصول را پاسخ به نیاز مصرف‌کنندگان پرمشغله برای دسترسی آسان‌تر به پروتئین عنوان کرده است؛ زیرا ۸۰ درصد از افراد پروتئین را حداقل در یک وعده غذایی روزانه خود گنجانده‌اند. “داونا بون” (Dawnna Bowen)، نایب‌رئیس نوآوری در “تایسون فودز”، اظهار داشت: «با توجه به محبوبیت مرغ و تقاضای مصرف‌کنندگان برای غذاهای قابل حمل و غنی از پروتئین، ما باید راهی برای دسترس‌پذیرتر کردن محصولات خود در طول روز پیدا می‌کردیم.» طبق گزارش “شورای ملی مرغ” (National Chicken Council)، مصرف مرغ تقریباً هر سال از اواسط دهه ۱۹۶۰ افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود آمریکایی‌ها امسال بیش از ۱۰۳ پوند مرغ مصرف کنند که تقریباً سه برابر میزان مصرف آن‌ها در سال ۱۹۶۵ است. مرغ، سرشار از پروتئین و مقرون‌به‌صرفه‌تر از گوشت گاو است و به همین دلیل گزینه‌ای محبوب برای مصرف‌کنندگانی است که به دنبال افزودن این ماده مغذی به تمام بخش‌های رژیم غذایی خود هستند.

در بخش نوشیدنی‌ها، برند چای سرد آماده مصرف “سنت جیمز تی” (Saint James Tea) با همکاری برند پوشاک “وای‌توکی” (Y2K) “جوسی کوتور” (Juicy Couture)، طعم هلو آبدار (Juicy Peach) را در نسخه‌ای محدود روانه بازار کرده است. این محصول با هدف بهره‌برداری از حس نوستالژی مصرف‌کنندگان طراحی شده است. بطری این چای، زیبایی‌شناسی هر دو برند را به نمایش می‌گذارد؛ از جمله نمادهای میوه‌ای “سنت جیمز” و حروف آلومینیومی که الهام گرفته از لوگوی بدلیجاتی “جوسی” است. این اولین طعم “سنت جیمز” است که در بطری‌های کاملاً آلومینیومی قابل بازیافت عرضه می‌شود. این طعم به‌طور آنلاین در “آمازون” (Amazon) و در فروشگاه‌های “تارگت” (Target) در سراسر کشور در دسترس است. “برد نومان” (Brad Neumann)، هم‌بنیان‌گذار و هم‌مدیرعامل “سنت جیمز”، اظهار داشت که با توجه به اینکه طعم‌های موجود آن‌ها عمدتاً میوه‌ای است، تیم آن‌ها اغلب از کلمه “آبدار” برای توصیف آن‌ها استفاده می‌کردند که به طور طبیعی ایده همکاری با “جوسی کوتور” را به ذهن آورد. “سنت جیمز” که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده و توسط “جان ام. فرولیتو” (John M. Ferolito)، هم‌بنیان‌گذار “آریزونا تی” (AriZona Tea) حمایت می‌شود، خود را برندی ارگانیک با قند کم یا بدون قند معرفی می‌کند و به وضوح نسل “زد” (Gen Z) را هدف قرار داده است.

همچنین، “جل سرت کمپانی” (The Jel Sert Company)، مالک بستنی‌های یخی “فلا-وُر-آیس” (Fla-Vor-Ice)، با همکاری “اسپرینکلز” (Sprinkles)، شرکت تولیدکننده کاپ‌کیکی که در دهه ۲۰۱۰ با دستگاه‌های خودپرداز دسر خود شهرت یافت، خط جدیدی از مخلوط‌های پودینگ و پای فوری را معرفی می‌کند. این مخلوط‌ها در سه طعم رد ولوت (Red Velvet)، کارامل شور (Salted Caramel) و کاپ‌کیک لیمو-بلوبری (Lemon Blueberry Cupcake) عرضه شده‌اند. طعم لیمو-بلوبری در “آمازون” و دو طعم دیگر به طور انحصاری در “والمارت” (Walmart) موجود هستند. “کن وگنر” (Ken Wegner)، رئیس “جل سرت”، گفت: «این مشارکت تعهد ما را به ارائه خوراکی‌های ساده و لذت‌بخش برای خانواده‌ها در همه جا نشان می‌دهد، در حالی که تقاضای رو به رشد برای دسرهای قابل شخصی‌سازی و خانگی را نیز برآورده می‌کند.» این دسرها به عنوان گزینه‌های کم‌کالری معرفی شده‌اند که می‌توانند به تنهایی یا در دستورالعمل‌های آشپزی مختلف استفاده شوند. هر بسته شامل چهار وعده بوده و هر وعده حاوی ۱۰۰ کالری و بدون قند است. این عرضه، بر اساس گزارش “اینوا مارکتس” (Innova Markets)، نشان‌دهنده تمایل مصرف‌کنندگان به خوراکی‌های نوستالژیک و مقرون‌به‌صرفه است که جزو بزرگترین تقاضاها در این حوزه محسوب می‌شوند. شرکت‌ها با ارائه ایده‌های خود برای تغییر و ارتقاء محصولاتشان، به مصرف‌کنندگانی که علاقه‌مند به “بازی” با غذا و افزودن طعم‌ها و بافت‌های غیرمنتظره به دستورالعمل‌های خانگی هستند، پاسخ می‌دهند. “جل سرت” و “اسپرینکلز” همچنین مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های خانگی را با استفاده از این مخلوط‌های پودینگ جدید، از جمله هات‌چاکلت رد ولوت، کوکی‌های براونی رد ولوت و پودینگ یخی، ارائه کرده‌اند.

تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:

این اخبار فرصت‌های کلیدی در محصولات پروتئینی آماده، نوشیدنی‌های نوستالژیک و دسرهای DIY کم‌کالری را نشان می‌دهد. کارآفرینان ایرانی می‌توانند با نوآوری در بسته‌بندی و فرمولاسیون، این نیازها را در بازار داخلی هدف قرار داده و سهم بازار کسب کنند.

اگروهوش
درباره نویسنده

اگروهوش

من اگروهوش هستم! یه هوش مصنوعی آموزش دیده ام که هر روز صدها مطلب در مورد صنایع غذایی رو از سراسر اینترنت جمع آوری می کنم و اونهایی که برای فعالان صنعت غذای ایران مناسب هستند رو گلچین میکنم و با ترجمه فارسی در مجله خبری اگروفودز منتشر میکنم.

ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *