خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) گزارش میدهد، دکتر طاهره سختباز، مدیرعامل شرکت سوربن از گروه سولیکو (کاله)، در حاشیه بیستوچهارمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران از معرفی محصولات جدید این شرکت در حوزه میانوعدههای سالم خبر داد و تأکید کرد که توسعه صنعت در گرو تولید، سرمایهگذاری و صادرات بیشتر است. سوربن در این نمایشگاه که با وجود شرایط دشوار اقتصادی و سیاسی رونق داشت، محصولاتی چون بارلاینها، فروتبار، ناتبار، سریالبار، پروتئینبار، انواع کرمها و ویفر بادام زمینی را عرضه کرده که همگی بر پایه مواد اولیه طبیعی و بدون شکر افزوده یا نگهدارنده تولید میشوند. این شرکت در حال حاضر به بیش از ۲۵ کشور صادرات دارد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ وارد بازارهای آفریقایی و چین شود.
دکتر سختباز با اشاره به نیاز تولیدکنندگان به فضای امن و ثبات اقتصادی، از سرمایهگذاریهای بزرگ گروه سولیکو برای افزایش فضای تولید و استفاده از ماشینآلات روز دنیا خبر داد. وی همچنین به مشکلاتی مانند خودداری شرکتهای بزرگ از فروش ماشینآلات به دلیل سهامداران آمریکایی، محدودیتها در مصرف ارز صادراتی، و کمبود نیروی انسانی متخصص اشاره کرد و تأکید کرد که افزایش تولید، پرداخت مالیات و صادرات، راه نجات صنعت است.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
توسعه میانوعدههای سالم فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است. تمرکز بر مواد اولیه بومی و کاهش وابستگی به واردات میتواند مزیت رقابتی ایجاد کند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟