خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فود دایو گزارش میدهد که شرکت «سلسیوس هلدینگز»، فعال در حوزه نوشیدنیهای انرژیزا، در یک سال اخیر با خریدها و توافقات استراتژیک چشمگیر، سبد محصولات خود را به سرعت متنوع کرده و به یکی از بازیگران کلیدی در بازار جهانی تبدیل شده است. این شرکت مستقر در فلوریدا، که درآمدش از ۱۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به ۱.۳۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ جهش کرده بود، طی هشت ماه اخیر «آلانی نو» (Alani Nu)، رقیب خود را به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار خریداری کرده و ماه گذشته نیز در چارچوب قراردادی با «پپسیکو» (PepsiCo)، برند «راکاستار» (Rockstar) را به ترکیب برندهای خود افزود.
این توافق با پپسیکو شامل افزایش سهم این غول نوشیدنی جهان در سلسیوس به ۱۱ درصد بود. همچنین پپسیکو متعهد شد تا «آلانی نو» را در سیستم توزیع خود در ایالات متحده و کانادا ادغام کند. با این اقدامات، سلسیوس اکنون دارای سبد محصولاتی است که برای رشد فروش و شناخته شدن، نیازمند توجه و تخصص بازاریابی بیشتری است. این برندها مخاطبان متفاوتی دارند؛ برند سلسیوس در میان مصرفکنندگانی محبوب است که به دنبال نوشیدنیهای انرژیزای «سالمتر» هستند، «راکاستار» با طعمها و فرمتهای کلاسیک به مخاطبان مردانه گرایش دارد، در حالی که «آلانی نو» عمدتاً نوشیدنیخورهای انرژیزای زن را هدف قرار میدهد. این تنوع، نیاز به بازاریابی تخصصی و دانش برندسازی را افزایش میدهد.
جان فیلدلی، مدیرعامل سلسیوس، در بیانیهای اظهار داشت: «این انتصابات، تعهد ما را به ایجاد یک سازمان بازاریابی در سطح جهانی منعکس میکند که قادر است برندهای ما را از برندهای بزرگ به ابربرندها ارتقا دهد. با ریشی (Rishi)، کایل (Kyle)، جو بث (JoBeth) و تیم رهبری قوی خود، ما در حال ایجاد یک قدرت بازاریابی هستیم که ما را برای تبدیل شدن به یک شرکت پیشرو جهانی در سبد نوشیدنیهای عملکردی و ارائه ارزش بلندمدت برای سهامدارانمان، قرار میدهد.»
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
تنوعبخشی سلسیوس، رونق بازار نوشیدنیهای انرژیزا را نشان میدهد. کارآفرینان ایرانی میتوانند با تمرکز بر فرمولاسیونهای سالمتر و بازاریابی هدفمند برای گروههای خاص (مثل زنان)، سهمی از این بازار رو به رشد را کسب کنند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟