خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فود اند بیوریج مگزین گزارش میدهد: همزمان با روز جهانی چیزبرگر، رستورانهای شیکاگو با خلاقیتهایی چشمگیر به استقبال این ساندویچ محبوب آمریکایی رفتهاند. از استیکهاوسهای لوکس تا ابداعات واگیو، برترین مراکز این شهر ثابت میکنند که چیزبرگر ساده میتواند به یک اثر هنری آشپزی تبدیل شود، بدون اینکه اصالت خود را از دست بدهد. این نوآوریها نشان میدهند که چگونه میتوان غذاهای سنتی را برای ذائقههای امروزی بازآفرینی کرد.
هاکسمور شیکاگو با ارائه “ناتوریوس بی.ای.ای.اف” (Notorious B.E.E.F.)، فست فود را به هنرهای زیبا ارتقا داده است. این برگر که در سال ۲۰۲۳ عنوان “بهترین برگر جهان” را از ورلدز بست استیک (World’s Best Steak) دریافت کرد، از دو لایه گوشت خشکشده، پنیر آمریکایی نیو اسکول به سبک ولوتا، کاهوی خردشده، پیاز، ترشیجات خانگی و سس مخصوص تشکیل شده است. ویژگی منحصربهفرد آن، نان کنجدی سهگانهای است که ضمن حفظ ساختار، حداکثر طعم را ارائه میدهد.
بار پندری با ارائه برگر واگیو (Wagyu Burger) به قیمت بیش از ۴۰ دلار، تجمل را به سبک شیکاگویی ارائه میدهد. این برگر از گوشت واگیو هشت اونسی، مربای پیاز دودی بیکن، پنیر چدار تند و مخلفات کلاسیک تشکیل شده و در فضایی با دکوراسیون لوکس سرو میشود.
گریسفول اوردینری برگر “تی.جی.او” (T.G.O.) خود را در دو وعده برانچ یکشنبه و آخر شب (پنجشنبه تا شنبه) ارائه میدهد. این برگر شامل دو لایه گوشت گریلشده، پیاز شیرین گریلشده، پنیر آمریکایی آبشده، سس مخصوص تند و ترشیجات ترد روی نان تستشده است.
گرگوری با برگر “گرگز آر” (Gregg’r Burger)، طعمهای پیچیده را به نمایش میگذارد. این برگر که توسط گرگ هوران (Gregg Horan) طراحی شده، دارای پیازهای کاراملیشده و پنیر ماهون (Mahón) است.
93 اکتان بروری با ارائه برگرهای متنوع از جمله برگر بوربن باربیکیو، برگر پنیر آبجو و برگر کلاسیک، بر استفاده از مواد اولیه محلی و ادغام آبجو در غذا تاکید دارد. این رستوران با داشتن بیست نوع آبجو، تنوع نوشیدنی را به عنوان یک مزیت رقابتی در حومه شهر به نمایش میگذارد.
این رستورانها ترندهای کلیدی زیر را در صنعت غذا و نوشیدنی منعکس میکنند: استفاده از مواد اولیه مرغوب، تکیه بر محصولات محلی، ارتقای تجربه مشتری، مهندسی منو و نوآوری بین دستهبندیها.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
با توجه به افزایش تقاضا برای غذاهای باکیفیت و محلی، رستورانها و تولیدکنندگان داخلی میتوانند با ارائه مواد اولیه مرغوب و ایجاد تجربههای منحصربهفرد، سهم بازار خود را افزایش دهند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟