خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از FoodDive گزارش میدهد که شرکت پُست هولدینگز (Post Holdings)، مستقر در سنت لوئیس، در راستای بازنگری فعال سبد محصولات خود، تصمیم گرفته است بخش پاستای خود را به سرعت واگذار کند. این اقدام نشاندهنده عدم علاقه شرکت به ایجاد حضوری معنادار در این بخش است، در حالی که سایر محصولات حاصل از معامله «ایت اونیو» (8th Avenue) را به بخش «پُست کانسومر برندز» (Post Consumer Brands) خود ادغام میکند. این بخش شامل طیف وسیعی از محصولات از جمله غلات «هانی بانچز آو اوتس» (Honey Bunches of Oats) و «پبلز» (Pebbles) تا کره بادامزمینی «پیتر پن» (Peter Pan) و غذای حیوانات خانگی «کیبلز اِن بیتس» (Kibbles ‘n Bits) است.
واگذاری پاستا ادامه دهنده چند ماه پرتحرک برای پُست هولدینگز است. این شرکت اواخر سال گذشته، «پوتاتو پراداکتس آو آیداهو» (Potato Products of Idaho)، تولیدکننده و بستهبندیکننده محصولات سیبزمینی منجمد و سرد را خریداری کرد. در ماه آوریل، پُست اعلام کرد که دو کارخانه تولید غلات خود در کوبورگ، انتاریو و اسپارکس، نوادا را به دلیل ادامه چالشها در رده غلات صبحانه تعطیل خواهد کرد و حدود ۳۰۰ شغل را کاهش میدهد. تغییرات در ردههای مدیریتی اجرایی نیز رخ داده است؛ ماه گذشته، پُست اعلام کرد که نیکولاس کاتوگیو (Nicolas Catoggio) پس از کنارهگیری جف زادوکس (Jeff Zadoks) در ژانویه، به عنوان مدیر ارشد عملیاتی (COO) منصوب خواهد شد. کاتوگیو در حال حاضر بر بخش پُست کانسومر برندز نظارت دارد. سبد غذایی پُست به شدت در محصولات کره بادامزمینی، غلات، سیبزمینی و تخممرغ متمرکز است.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
این تغییرات نشاندهنده لزوم بازنگری مداوم سبد محصولات است. کارآفرینان ایرانی باید بر بخشهای نوآورانه یا دارای مزیت رقابتی تمرکز کرده، و از سرمایهگذاری در حوزههای اشباعشده یا دارای رشد پایین اجتناب کنند. چابکی در تغییر استراتژی و شناسایی فرصتهای ادغام عمودی یا افقی، راهکارهای کلیدی برای موفقیت در بازار پویای امروز است.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟