خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از Food Dive گزارش میدهد:
سیزراک (Sazerac)، شرکت مالک برندهای مشهور فایربال (Fireball) و بوفالو تریس (Buffalo Trace)، اعلام کرده است که بیش از ۱ میلیارد دلار در تأسیسات جدید و موجود خود سرمایهگذاری میکند. این اقدام با هدف توسعه ظرفیت تولید در حالی صورت میگیرد که نوشیدنیهای الکلی لوکس، علیرغم کاهش کلی مصرف الکل، انعطافپذیری بیشتری را نسبت به سایر بخشهای بازار الکل نشان دادهاند.
سرمایهگذاری بیسابقه برای انبارش و تولید
ساخت انبارهای جدید در کنتاکی
بخش عمدهای از این سرمایهگذاری، یعنی ۱ میلیارد دلار، به ساخت انبارهای جدید برای نگهداری بشکههای الکل در کمپبلزویل، کنتاکی اختصاص یافته است. سیزراک در ماه آگوست، ملک مورد نیاز را خریداری کرده و برای این پروژه جدید، از دولت ایالتی مشوقهای مالیاتی درخواست نموده است. انتظار میرود این تأسیسات حداقل ۵۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کند. سخنگوی سیزراک جزئیات بیشتری درباره این پروژه ارائه نکرد، اما آن را بخشی از “چشمانداز بلندمدت شرکت برای رشد پایدار و استراتژیک” دانست.
توسعه کارخانه بستهبندی در ایندیانا
این شرکت تولیدکننده نوشیدنیهای الکلی همچنین در حال گسترش عملیات خود در نیو آلبانی، ایندیانا است – حومه شهر لوئیزویل، کنتاکی، که یکی از شهرهای مرکزی سیزراک محسوب میشود. سیزراک ۳۸ میلیون دلار برای بهبود تجهیزات و املاک در کارخانه نیو آلبانی سرمایهگذاری میکند؛ این کارخانه به عنوان واحد بستهبندی برای برخی از برندهای برتر این شرکت مورد استفاده قرار میگیرد. بر اساس بیانیهای از وان ساترن ایندیانا (One Southern Indiana)، اتاق بازرگانی منطقه، عملیات ساخت و نصب تجهیزات قرار است اواخر سال جاری آغاز شود. این توسعه منجر به ایجاد ۲۵ فرصت شغلی جدید خواهد شد.
رونق بازار نوشیدنیهای الکلی لوکس
پاسخ به تقاضای پایدار
جیک ونز (Jake Wenz)، مدیرعامل سیزراک، در این بیانیه اظهار داشت که سرمایهگذاری در ایندیانا برای همگام شدن با تقاضا برای محصولات تقطیری سیزراک انجام شده است. او تأکید کرد که در حالی که بازار کلی الکل با کاهش مواجه بوده، نوشیدنیهای تقطیری مانند ویسکی آمریکایی و تکیلا بر اساس دادههای آیدبلیواسآر (IWSR)، پتانسیل رشد قابل توجهی دارند.
گسترش پرتفوی برندها
خریداریهای اخیر سیزراک
سیزراک، که یک شرکت خصوصی است، اخیراً سبد محصولات خود را گسترش داده است. اوایل سال جاری، این شرکت وسترن سان وودکا (Western Son Vodka) را خریداری کرد و چندین برند نوشیدنی آماده مصرف (RTD) را نیز به مجموعه خود افزود. همچنین، دسامبر گذشته، سیزراک اعلام کرد که برند وودکای سودکا (Svedka) را از کانسلیشن برندز (Constellation Brands)، سازنده نوشیدنی کورونا (Corona)، خریداری میکند.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
این روند نشاندهنده فرصت رشد در محصولات لوکس و تقطیری علیرغم رکود کلی بازار است. کارآفرینان ایرانی میتوانند با تمرکز بر تولید نوشیدنیهای نوآورانه با کیفیت بالا و بستهبندی جذاب، از این گرایش بازار الهام بگیرند و جایگاه خود را در بازارهای داخلی و صادراتی تقویت کنند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟