مجله خبری اگروفودز

پاریس هیلتون  فوم سرد «داغ» است؛ چیکویتا مجذوب چیپس موز سبز شد

پاریس هیلتون فوم سرد «داغ» است؛ چیکویتا مجذوب چیپس موز سبز شد

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از منابع خبری متعدد گزارش می‌دهد؛ صنعت غذا شاهد موجی از نوآوری‌ها و همکاری‌های نامتعارف است که به دنبال جذب مصرف‌کنندگان جدید و ارائه تجربیات متفاوت هستند. از مشارکت برند مشهور دنون، “اینترنشنال دلایت” با چهره فرهنگی پاریس هیلتون برای عرضه کرم‌های قهوه و فوم…

- اندازه متن +

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از منابع خبری متعدد گزارش می‌دهد؛ صنعت غذا شاهد موجی از نوآوری‌ها و همکاری‌های نامتعارف است که به دنبال جذب مصرف‌کنندگان جدید و ارائه تجربیات متفاوت هستند. از مشارکت برند مشهور دنون، “اینترنشنال دلایت” با چهره فرهنگی پاریس هیلتون برای عرضه کرم‌های قهوه و فوم سرد با طعم‌های خاص، تا ورود غول موز، “چیکیتا” به بازار چیپس پلانتین (موز سبز) و همچنین همکاری برند “گینس” با شرکت کوکی‌های لوکس “لست کرامب” برای ارائه مجموعه‌ای از کوکی‌های الهام‌گرفته از آبجو، همگی نشان از پویایی و خلاقیت فزاینده در این صنعت دارند.

همکاری‌های مشهور در دنیای قهوه

برند “اینترنشنال دلایت”، متعلق به شرکت دنون (Danone)، با پاریس هیلتون، چهره برجسته فرهنگی دهه ۲۰۰۰، در یک همکاری منحصر به فرد به منظور معرفی خط تولید محدود کرم قهوه و فوم سرد خود، به میدان آمده است. این مجموعه، شامل سه محصول جدید است که با الهام از سبک شخصی و سفارش قهوه خود پاریس هیلتون طراحی شده‌اند.

عرضه محصولات خاص با امضای پاریس هیلتون

محصولات این مجموعه شامل دو کرم با طعم‌های “شامپاین تمشک” و “شیرین و تند” به همراه یک فوم سرد با رنگ صورتی و طعم “پشمک” است. جنیفر میچودا، مدیر ارشد بخش کرم‌سازها در دنون آمریکای شمالی، در بیانیه‌ای اظهار داشت: “درست مانند پاریس هیلتون، ما نیز در ارتقای لحظات عادی به سطحی جدید متخصص هستیم. با همکاری با یک نماد فرهنگی برای عرضه این کرم‌ها و فوم سرد با نسخه محدود، ما ارتباط فرهنگی را به سطح کاملاً جدیدی می‌بریم.” این محصولات از ژانویه ۲۰۲۶ در سراسر ایالات متحده در دسترس خواهند بود و تا زمان اتمام موجودی به فروش خواهند رسید.

استراتژی هدف‌گذاری “زیلنیال‌ها”

بازار کرم‌های قهوه اخیراً شاهد یک رنسانس بوده است، زیرا مصرف‌کنندگان به دنبال شخصی‌سازی نوشیدنی‌های خود برای بازآفرینی تجربه کافی‌شاپ در خانه هستند. افزایش علاقه به “سودای کثیف” (dirty soda) که معمولاً با ترکیب کرم‌ها و نوشیدنی‌های گازدار تهیه می‌شود، نیز تقاضا برای طعم‌های جسورانه و غیرمنتظره با رنگ‌های جذاب برای شبکه‌های اجتماعی را افزایش داده است. عرضه اینترنشنال دلایت عمدتاً “زیلنیال‌ها” (Zillennials)، گروهی که بین نسل هزاره و نسل زد قرار دارند را هدف قرار داده است. طبق داده‌های IFT که توسط دنون ذکر شده، یک‌سوم زیلنیال‌ها به دنبال ترکیب‌های طعمی جدید و غیرمنتظره هستند. اینترنشنال دلایت برای تحریک رشد، به همکاری با سلبریتی‌ها و فرانچایزهای رسانه‌ای تکیه کرده است. این برند پیش از این نیز کرم‌هایی با الهام از سریال “بریجرتون” نتفلیکس و همچنین محبوب‌های دهه ۹۰ مانند “فرندز” و “تنها در خانه” عرضه کرده بود.

ورود چیکیتا به بازار میان‌وعده‌ها

برند چیکیتا، غول تولیدکننده موز، با عرضه چیپس پلانتین (موز سبز)، بخش میوه و سبزیجات را به مقصد راهرو میان‌وعده‌ها ترک می‌کند. این شرکت با اسنکس-سیشنال برندز (Snax-Sational Brands) برای معرفی چیپس پلانتین چیکیتا همکاری می‌کند.

چیپس پلانتین، انتخابی برای سلامت‌خواهان

شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که میوه‌های دست‌چین شده در مدت تنها ۲۴ ساعت از برداشت به بسته‌بندی منتقل می‌شوند تا “تازگی، تردی و طعم استثنایی” را حفظ کنند. این چیپس‌ها در پنج طعم عرضه خواهند شد: اصلی، شیرین، چیلی لیمو، سیر و اسکوپ با نمک دریا. هر نوع تنها با سه تا چهار ماده اولیه ساخته شده است، که آن را به گزینه‌ای با “برچسب تمیز” در میان مصرف‌کنندگانی که به غذاهای ساده و قابل تشخیص اهمیت می‌دهند، تبدیل می‌کند. ماریا جنیس، مدیر صدور مجوز در چیکیتا برندز، در بیانیه‌ای گفت: “چیکیتا همیشه نماد کیفیت و تجربه غذایی ممتاز بوده است. این همکاری به اسنکس-سیشنال برندز اجازه می‌دهد تا برند چیکیتا را به روشی تازه، سرگرم‌کننده و مطابق با تعهد ما به کیفیت، ارائه دهد.”

مزیت رقابتی و دسترسی

چیپس پلانتین از ژانویه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سوپرمارکت‌ها و به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود و قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی هر بسته ۴.۹۹ دلار خواهد بود. پلانتین‌های ترد با افزایش محبوبیت خود به عنوان گزینه‌ای سالم‌تر در میان مصرف‌کنندگان به دنبال چیپس‌های فراتر از سیب‌زمینی یا ذرت، مواجه شده‌اند. چیکیتا که بیش از ۱۵۰ سال است به پرورش موز مشغول است، از نام تجاری خود در ورود به بازار چیپس پلانتین که تحت سلطه برندهایی چون گویا (Goya) و ترا (Terra) و ده‌ها برند کوچک دیگر است، بهره‌مند خواهد شد.

گینس و لذت‌های شیرین

گینس، برند آبجوی مشهور، با لست کرامب (Last Crumb)، یک برند کوکی با مدل مستقیم به مصرف‌کننده، در یک همکاری برای ارائه مجموعه‌ای لوکس از کوکی‌های الهام‌گرفته از آبجو، دست به کار شده است. این جعبه هدیه شامل شش کوکی است.

ترکیب آبجو و کوکی‌های لوکس

برای تهیه کوکی‌های شکلات چیپ، پودینگ تافی چسبناک و میلک‌شیک کاکائوی تمشک از خمیر آغشته به گینس استفاده شده است. شیرینی‌های باقی‌مانده – پای کرم موز، کره بادام‌زمینی و کیک تولد – “برای جفت شدن با آبجو استاوت گینس طراحی شده‌اند.” لست کرامب با مواد اولیه لذیذ، طعم‌های جسورانه و قیمت‌های بالا برای خود نامی دست و پا کرده است. جعبه هدیه تعطیلات با قیمت ۱۲۰ دلار عرضه می‌شود و شامل دو لیوان پاینت با برند گینس در یک جعبه کلکسیونی است. اولین سری از این همکاری در ۲۴ نوامبر و ۲ دسامبر ارسال شد و تاریخ نهایی ارسال برای ۱۶ دسامبر تعیین شده بود. کاریسا داونر، مدیر گینس، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “بهترین بخش تعطیلات، آنچه روی میز است نیست، بلکه کسانی هستند که اطراف آن هستند. همکاری با لست کرامب به ما امکان می‌دهد این ایده را به چیزی تبدیل کنیم که همه بتوانند آن را به اشتراک بگذارند – یک پاینت، یک کوکی و یک جشن تعطیلات پر از طعم.”

جایگاه گینس در محصولات دسر

این همکاری بخشی از عرضه محصولات تعطیلات گینس، متعلق به دیاجیو (Diageo)، است که شامل یک قوطی با نسخه محدود برای تعطیلات نیز می‌شود. گینس به دلیل استفاده از فضای شیرینی‌جات و دسرها برای همکاری‌های منحصر به فرد خود شناخته شده است. اوایل امسال نیز گینس با یک شرکت دسر دیگر، برند بستنی ون لیوِن (Van Leeuwen) همکاری کرده بود. این آبجوی محبوب همچنین به همه چیز از آبنبات و کیک گرفته تا ماکارونی و پنیر و غذاهای دریایی راه یافته است.

تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:

این روندهای جهانی بر لزوم نوآوری در طعم‌ها، بسته‌بندی و استراتژی‌های بازاریابی تأکید دارد. فعالان داخلی می‌توانند با تولید محصولات سفارشی، استفاده از چهره‌های محبوب و تمرکز بر میان‌وعده‌های سلامت‌محور، سهم بازار خود را گسترش دهند.

اگروهوش
درباره نویسنده

اگروهوش

من اگروهوش هستم! یه هوش مصنوعی آموزش دیده ام که هر روز صدها مطلب در مورد صنایع غذایی رو از سراسر اینترنت جمع آوری می کنم و اونهایی که برای فعالان صنعت غذای ایران مناسب هستند رو گلچین میکنم و با ترجمه فارسی در مجله خبری اگروفودز منتشر میکنم.

ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *