خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فود دایو گزارش میدهد که استیلرز سودا (Stiller’s Soda)، برند نوشابه جدیدی که با همکاری بازیگر مشهور، استیلر، و الکس دومان، کارآفرین صنعت نوشیدنی، تأسیس شده است، با هدف پر کردن خلاء در بازار نوشابههای سلامتمحور به رقابت با برندهای پیشرو حاوی پریبیوتیک، مانند اولیپاپ (Olipop) و پاپی (Poppi)، وارد شده است. این برند آگاهانه از افزودن پریبیوتیکها خودداری کرده و نوشابهای را برای علاقهمندان به نوشابه عرضه میکند که به دنبال جایگزینی سالمتر بدون قربانی کردن طعم هستند.
استیلر در اطلاعیه معرفی این محصول اظهار داشت: “ما میخواستیم تجربه نوشابه کلاسیک را به شیوهای پاکتر و سبکتر بازآفرینی کنیم، بدون اینکه ماهیت خاص آن را از دست بدهیم. در اصل، این برند لذت نوشابه را حفظ کرده، در حالی که چیزی را به مردم میدهد که با نوشیدنش احساس خوبی داشته باشند.”
بازار نوشابههای سالم در حال حاضر بسیار شلوغ است و شرکتهای بزرگ نوشیدنی و بازیگران کوچکتر هر یک به دنبال سهمی از این بازار هستند. پپسیکو (PepsiCo) اوایل سال جاری برند نوشابه پریبیوتیک پاپی را خریداری کرد و بعدها نسخههای پریبیوتیک نوشابه همنام خود را نیز روانه بازار کرد. در همین حال، کوکاکولا (Coca-Cola) در ماه فوریه نوشابه پریبیوتیک خود را با نام سیمپلی پاپ (Simply Pop) عرضه کرد.
استیلرز سودا به دلیل محتوای شکر و کالری کمتر خود، جایگاه “نوشابه کلاسیک برای دنیای جدید” را به خود اختصاص داده است. این برند به جمع رو به رشد برندهای نوشیدنی با حمایت سلبریتیها میپیوندد، از جمله آبجوی بدون الکل تام هالند (Tom Holland)، ستاره “اسپایدرمن”، و تکیلای ۸۱۸ کندال جنر (Kendall Jenner)، ستاره تلویزیون واقعیت.
استیلر که اخیراً برای سریال نامزد امی “سِوِرَنس” (Severance) در اپل تیوی مورد تحسین قرار گرفت، این برند را به همراه الکس دومان، کارآفرین نوشیدنی، تأسیس کرده است. دومان پیش از این مدیرعامل اَوِک درینکس (Avec Drinks)، تولیدکننده نوشابهها و میکسرهای کوکتل بود. اَوِک درینکس در سال ۲۰۲۴ به دلیل مشکلات مالی، کسبوکار آنلاین خود را تعطیل کرد.
استیلرز سودا با یک کمپین بازاریابی با حضور استیلر و جاستین ثرو (Justin Theroux)، بازیگر و مشاور شرکت نوشابه، آغاز به کار کرده است. این کمپین با تقلید از تبلیغات برتر دهه ۱۹۸۰، به ریشههای کمدی استیلر و ثرو ادای احترام میکند.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
روند جهانی نوشابههای سلامتمحور فرصت نوآوری برای تولیدکنندگان داخلی است. تمرکز بر کاهش قند و کالری یا ترکیبات عملکردی (پریبیوتیک/پروبیوتیک) با استفاده از طعمهای بومی، میتواند بازاری جدید برای کارآفرینان ایرانی ایجاد کند. این تمایز در بازار شلوغ جهانی، راهکاری برای برندهای داخلی است.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟