خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از روابطعمومی شرکت عالیفرد گزارش میدهد، پنجمین جشنواره ملی سلامت غذا در تاریخ سوم شهریورماه ۱۴۰۴ در سالن همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این رویداد که با حضور مسئولان، تولیدکنندگان، کارآفرینان، صاحبان برندهای برتر صنایع غذایی، اساتید دانشگاهی و اصحاب رسانه برگزار شد، از شرکت عالیفرد به دلیل تولید محصولات سلامتمحور با برند سن ایچ تقدیر و تندیس جشنواره به این شرکت اهدا شد.
سن ایچ با تولید محصولات ۱۰۰ درصد آبمیوه، بدون شکر یا قند افزوده و بدون استفاده از کنسانتره، خود را به عنوان پیشرو در تولید محصولات سلامتمحور در صنعت غذا و نوشیدنی معرفی کرده است. استفاده از فرایند پاستوریزاسیون در تولید، به ماندگاری بالا با حفظ کیفیت محصولات در شرکت عالیفرد کمک کرده است.
جشنواره ملی سلامت غذا از سال ۱۳۹۸ با هدف ارتقای سطح سلامت غذا و با شعار «همه با هم برای سلامت» آغاز به کار کرد. معرفی جدیدترین محصولات سلامتمحور، تقسیمبندی محصولات سلامت در سه بخش (فراسودمند، سودمند و کاهش اثرات زیانبار) و اطلاعرسانی برای ارتقا سطح سلامت جامعه از دستاوردهای این جشنواره بوده است.
دکتر اسمعیلزاده، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در این مراسم با تاکید بر اهمیت «غذای سالم برای زندگی سالمتر» گفت: سلامت غذا یکی از دغدغههای همیشگی وزارت بهداشت است و هدف ما تولید غذایی است که هم سالم باشد و هم طول عمر را افزایش دهد. وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف در جامعه و روی آوردن مردم به غذاهای صنعتی، نقش صنعت غذا را در حفظ سلامت جامعه پررنگتر دانست و خواستار حمایت از تولیدکنندگان غذای سلامتمحور شد.
دکتر عزیزی، رئیس انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران، نیز با اشاره به سابقه این انجمن، آن را تنها انجمن صنفی مورد تأیید وزارت علوم در این حوزه معرفی کرد که موفق به دریافت گرید A شده است.
شرکت عالیفرد با برند سن ایچ همواره پایش مداوم و مستمر در روند تحقیقوتوسعه تولید محصولات سلامتمحور را سرلوحه کار خود قرار داده و با بهبود کیفیت محصولات خود، توانسته است تندیس زرین این جشنواره را دریافت کند.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
روند رو به رشد توجه به سلامت غذا فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی جهت سرمایهگذاری در تولید محصولات سلامتمحور و ارتقای کیفیت محصولات است. دریافت تندیس سلامت غذا میتواند به عنوان مزیت رقابتی در بازاریابی و افزایش اعتماد مصرفکنندگان مورد استفاده قرار گیرد.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟