خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از پیآرنیوزوایر (PRNewswire) گزارش میدهد:
هورایزن فمیلی برندز (Horizon Family Brands)، شرکتی که هدف خود را پیشرو بودن در محصولات غذایی و آشامیدنی “بهتر برای شما” (better-for-you) قرار داده است، با هدف تقویت جایگاه خود در بازار لبنیات ارگانیک، شرکت لبنیات ارگانیک میپل هیل کریمری (Maple Hill Creamery) را خریداری کرده است. این گام استراتژیک، نخستین خرید هورایزن پس از اعلام برنامههای توسعه سبد محصولات خود به شمار میرود و جزئیات مالی این معامله فاش نشده است.
معرفی میپل هیل کریمری: پیشگام در لبنیات گراسفد
میپل هیل، شرکتی مستقر در نیویورک که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، از روشهای کشاورزی احیاکننده (regenerative agriculture) بهره میبرد و هورایزن آن را “شرکت اصلی لبنیات ارگانیک ۱۰۰ درصد گراسفد (grass-fed)” در بیانیهای توصیف کرده است. علاوه بر شیر، میپل هیل محصولاتی چون کفیر، ماست یونانی، کره و ماست خامهای نیز تولید و عرضه میکند. این شرکت در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۵ میلیون دلار درآمد داشته و بر اساس گزارش جیمز هاو (James Hau)، رئیس و مدیر مالی آن، سهم شماره ۲ بازار را در بخش شیر مایع به خود اختصاص داده است.
استراتژی توسعه هورایزن: فراتر از ارگانیک
نخستین گام پس از تغییر نام تجاری
این معامله، نخستین خرید هورایزن فمیلی برندز از زمان اعلام قصدش برای گسترش سبد محصولات “بهتر برای شما” در اوایل سال جاری است. شرکت سرمایهگذاری خصوصی پلاتینیوم اکوئیتی (Platinum Equity) در آوریل ۲۰۲۴، برندهای هورایزن ارگانیک (Horizon Organic) و والابی (Wallaby) را از دنون (Danone) خریداری کرد و در ماه اوت، این کسبوکار را با نام هورایزن فمیلی برندز تجاریسازی مجدد کرد تا جاهطلبیهای خود را فراتر از لبنیات ارگانیک به نمایش بگذارد.
همافزایی و نوآوری در پی ادغام
این ادغام به هر دو برند امکان میدهد تا دسترسی خود را در کانالهای خردهفروشی گسترش داده و کارایی زنجیره تأمین را بهبود بخشند. شرکتها اعلام کردند که این ترکیب، فرصتهای بیشتری برای نوآوری و توسعه محصول در صنعت لبنیات ارگانیک فراهم خواهد کرد.
دیدگاه مدیرعامل هورایزن فمیلی برندز
تایلر هولم (Tyler Holm)، مدیرعامل هورایزن فمیلی برندز، در بیانیهای گفت: “این خرید گامی هیجانانگیز برای هورایزن است؛ چراکه ما به پیشبرد اهداف استراتژیک خود و سرمایهگذاری در برندهای ‘بهتر برای شما’ ادامه میدهیم. تخصص میپل هیل در لبنیات ارگانیک گراسفد و رشد چشمگیر آن در میان مشتریان و کانالها، مکمل قابلیتها و چشمانداز آینده هورایزن است.”
اهداف بلندمدت و رقابت در بازار
هورایزن در ماه اوت اعلام کرد که قصد دارد طی سه تا پنج سال آینده، برندهایی مشابه هورایزن ارگانیک و والابی را خریداری کند. خرید میپل هیل به این شرکت اجازه میدهد تا با سرمایهگذاری بر روندهای “بهتر برای شما” در محصولاتی مانند ماست و کفیر، با دنون و دیگر شرکتهای لبنی مانند لایفوِی (Lifeway) به رقابت بپردازد. در ماه نوامبر، هورایزن، اندرو اسپرینگیت (Andrew Springate)، مدیر ارشد بازاریابی سابق کیوریگ دکتر پپر (Keurig Dr Pepper) را به عنوان مدیر ارشد بازاریابی خود منصوب کرد تا رشد شتابان برند را هدایت کند.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
این روند جهانی به سوی محصولات “بهتر برای شما”، فرصتی برای تولیدکنندگان لبنیات داخلی است تا با تمرکز بر ارگانیک و گراسفد، مزیت رقابتی ایجاد کنند. سرمایهگذاری بر برندسازی و کیفیت، پاسخگوی تقاضای رو به رشد بازار خواهد بود.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟