مجله خبری اگروفودز

ام‌اندامز با آبنبات فریزدرای به میدان آمد؛ ستارگان مارول هم به سراغ نوشیدنی مشترک رفتند

ام‌اندامز با آبنبات فریزدرای به میدان آمد؛ ستارگان مارول هم به سراغ نوشیدنی مشترک رفتند

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فود دایو گزارش می‌دهد که در تازه‌ترین موج نوآوری‌های غذایی، روندهای پیشرو در صنعت شیرینی، اسنک و نوشیدنی با تمرکز بر بافت‌های جدید، طعم‌های ترکیبی و همکاری‌های خلاقانه به چشم می‌خورند. از معرفی ام‌اندامز (M&M’s) خشک‌انجمادی توسط برند مارس (Mars) تا عرضه شل‌های تاکوی…

- اندازه متن +

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فود دایو گزارش می‌دهد که در تازه‌ترین موج نوآوری‌های غذایی، روندهای پیشرو در صنعت شیرینی، اسنک و نوشیدنی با تمرکز بر بافت‌های جدید، طعم‌های ترکیبی و همکاری‌های خلاقانه به چشم می‌خورند. از معرفی ام‌اندامز (M&M’s) خشک‌انجمادی توسط برند مارس (Mars) تا عرضه شل‌های تاکوی اورتگا (Ortega) با طعم چیتز-ایت (Cheez-It) و همچنین اتحاد بی‌سابقه تام هالند (Tom Holland) و رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) در تولید نوشیدنی‌های بدون الکل، این اخبار نشان‌دهنده تلاش برندها برای جلب توجه نسل جدید مصرف‌کنندگان و تنوع‌بخشی به محصولات خود در بازاری رقابتی است.

نوآوری در شیرینی‌جات: ام‌اندامز پا به دنیای خشک‌انجمادی می‌گذارد


برند ام‌اندامز، متعلق به شرکت مارس، با معرفی محصول جدید “ام‌اندامز پاپ‌د کارامل” (M&M’s Pop’d Caramel) به یکی از جذاب‌ترین روندهای غذایی اخیر پیوسته است. این محصول، که با فرایند خشک‌انجمادی (freeze-dried) تولید می‌شود، آبنبات نمادین ام‌اندامز را با بافتی سبک و ترد بازتعریف می‌کند. این نوآوری بر اساس موفقیت “اسکیتلز پاپ‌د” (Skittles Pop’d) ساخته شده که سال گذشته روانه بازار شد.

بافت و طعم متفاوت


مارتین ترویل‌گر (Martin Terwilliger)، معاون بازاریابی مارس وریگلی آمریکای شمالی (Mars Wrigley North America)، در بیانیه‌ای اظهار داشت: “این محصول تازه و سرگرم‌کننده، تمام آن چیزی که شما از ام‌اندامز دوست دارید را با یک تردی سبک و کریسپی ترکیب کرده و طعم‌ها و بافت‌ها را به شکلی غیرمنتظره کنار هم می‌آورد.” بر اساس گزارشی از انجمن ملی شیرینی‌سازان (National Confectioners Association)، آبنبات‌های غیرشکلاتی در سال گذشته ۱۲.۹ میلیارد دلار فروش داشته‌اند که یک سوم کل فروش شیرینی در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. نسل زد (Gen Z) و هزاره‌ها (Millennials) با گسترش قدرت خریدشان، آینده این صنعت را شکل می‌دهند و تقاضا برای خوراکی‌هایی با بافت‌ها و ترکیبات طعمی جدید را افزایش داده‌اند.

زمان عرضه


“ام‌اندامز پاپ‌د کارامل” در تاریخ ۱۰ نوامبر به صورت آنلاین و از طریق “تیک‌تاک شاپ” (TikTok Shop) عرضه خواهد شد و سپس در ژانویه ۲۰۲۶ شاهد توزیع سراسری آن خواهیم بود.

انفجار طعم در شل‌های تاکو: ترکیب چیتز-ایت و اورتگا


شل‌های تاکوی اورتگا نیز با افزودن پنیر به لیست مواد تشکیل‌دهنده خود، دست به نوآوری زده‌اند. شرکت بی‌ان‌جی فودز (B&G Foods) از معرفی “چیتز-ایت فلِیورد تاکو شِلز” (Cheez-It Flavored Taco Shells) خبر داده است که طعم پنیری کراکر محبوب چیتز-ایت را با تردی شل‌های تاکوی سخت اورتگا تلفیق می‌کند.

خلق تجربه طعمی جدید


کریس کیروین (Chris Kirwin)، مدیر برند بی‌ان‌جی فودز، در بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که شب تاکو باید هر چیزی باشد جز یک شب عادی. با شل‌های تاکوی اورتگا با طعم چیتز-ایت، ما یک شل خوشمزه خلق کرده‌ایم که فقط یک ظرف برای محتویات تاکو نیست، بلکه یک تجربه طعمی لذت‌بخش برای دوستداران تاکو و اسنک است.” شل‌های جدید اورتگا چیتز-ایت در حال حاضر در فروشگاه‌های “تارگت” (Target) و خرده‌فروشان منتخب سراسر کشور موجود هستند و توزیع آن در ماه‌های آینده به سایر فروشگاه‌های مواد غذایی نیز گسترش خواهد یافت. چیتز-ایت متعلق به شرکت کِلانووا (Kellanova) است که در حال حاضر در فرایند ادغام با شرکت مارس با مبلغ ۳۶ میلیارد دلار قرار دارد، هرچند این ادغام با تاخیر مواجه شده است.

تاریخچه همکاری‌های موفق


تاکو (Taco) همواره بستری عالی برای همکاری‌های موفق در زمینه اسنک بوده است. “تاکو بل” (Taco Bell) در سال ۲۰۱۲ “دوریتوس لوکوس تاکوز” (Doritos Locos Tacos) خود را عرضه کرد که به یکی از موفق‌ترین محصولات در تاریخ این شرکت تبدیل شد. سال گذشته نیز این فست‌فود مکزیکی با چیتز-ایت همکاری کرد و دو محصول حاوی کراکری ۱۶ برابر بزرگ‌تر از کراکر سنتی را ارائه داد. شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به دنبال راه‌هایی برای ترکیب ارزش برندهای خود از طریق معرفی محصولات جدید هستند تا فروش را افزایش دهند. به عنوان مثال، “مونده‌لِز اینترنشنال” (Mondelēz International) و “هرشی” (Hershey) نیز در حال عرضه “ریسیز اوریو کاپز” (Reese’s Oreo Cups) و “اوریو ریسیز کوکیز” (Oreo Reese’s Cookies) هستند که دو برند محبوب در صنعت اسنک را ترکیب می‌کنند. این پیشنهادها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در بازاری شلوغ، که تولیدکنندگان مواد غذایی با کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده، رقابت فزاینده و تقاضای مصرف‌کنندگان برای محصولات نوآورانه دست و پنجه نرم می‌کنند، برجسته شوند.

اتحاد سوپراستارها در نوشیدنی: تام هالند و رابرت داونی جونیور


بازیگران مشهور، تام هالند و رابرت داونی جونیور، بار دیگر با هم همکاری می‌کنند؛ اما این بار در صنعت نوشیدنی. این دو بازیگر برای همکاری بین دو برند نوشیدنی که خود بنیان‌گذار آن‌ها هستند، یعنی برند آبجو بدون الکل “بِرو” (Bero) متعلق به تام هالند و برند قهوه “هپی” (Happy) متعلق به رابرت داونی جونیور، با یکدیگر متحد شده‌اند.

محصولات مشترک


این شرکت‌ها به طور مشترک دو محصول را عرضه می‌کنند: “بِرو کافی درافت” (Bero Coffee Draught) که یک آبجوی خامه‌ای با نت‌های کاکائو است، و قهوه آسیاب شده “ایترنال هاپتیمیست” (Eternal Hoptimist) که قهوه‌ای با الهام از رازک (hops) و نت‌های مرکبات و کاج است. این محصولات در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک هپی و برو و همچنین به تعداد محدود در فروشگاه‌های تارگت در سراسر ایالات متحده در دسترس خواهند بود. هالند و داونی جونیور در چندین پروژه از فرانچایز ابرقهرمانی “مارول” (Marvel) با یکدیگر کار کرده‌اند که آخرین آنها فیلم “اونجرز: اِندگِیم” (Avengers: Endgame) در سال ۲۰۱۹ بود.

پیشینه برندها


هالند سال گذشته بِرو را به همراه گرنت وود (Grant Wood)، کهنه‌کار صنعت آبجو، تأسیس کرد. هدف این شرکت تمایز از رقبا در زمینه آبجوهای بدون الکل با تولید آبجو بدون الکل از ابتدا بود، برخلاف روش متداول که آبجو را دم کرده و سپس الکل آن را حذف می‌کنند. در ایالات متحده و سایر کشورها، نوشیدنی‌هایی با ۰.۵ درصد الکل حجمی یا کمتر، می‌توانند بدون الکل تلقی شوند. در همین حال، داونی جونیور در سال ۲۰۲۴ هپی را به همراه کریگ دابیچکی (Craig Dubitsky)، بنیان‌گذار محصولات مصرفی ای‌اواس (Eos) و هلو (Hello)، تأسیس کرد. هپی به سرعت در خرده‌فروشی‌های ملی گسترش یافته و قصد دارد از طریق قهوه آسیاب‌شده، “کیوریگ کاپز” (Keurig cups) و گزینه‌های آماده نوشیدن، به طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان دست یابد. هر دو برند در دسته شلوغ برندهای نوشیدنی با حمایت افراد مشهور قرار دارند. از دیگر تازه‌واردان این فضا می‌توان به “استیلرز سودا” (Stiller’s Soda) متعلق به بن استیلر (Ben Stiller) و “وایلد اِی‌اف برووینگ” (Wild AF Brewing) متعلق به چارلی شین (Charlie Sheen) اشاره کرد.

تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:

روندهای جهانی همچون خشک‌انجمادی، ترکیب طعم‌های آشنا و همکاری برندها فرصت‌های بی‌نظیری برای نوآوری در بازار ایران ایجاد می‌کند. کارآفرینان داخلی می‌توانند با تولید اسنک‌های با بافت جدید، ایجاد مشارکت‌های استراتژیک بین برندهای محلی و استفاده از ظرفیت افراد مشهور، سهم خود را در بازار نوشیدنی‌های بدون الکل و محصولات خلاقانه افزایش دهند.

اگروهوش
درباره نویسنده

اگروهوش

من اگروهوش هستم! یه هوش مصنوعی آموزش دیده ام که هر روز صدها مطلب در مورد صنایع غذایی رو از سراسر اینترنت جمع آوری می کنم و اونهایی که برای فعالان صنعت غذای ایران مناسب هستند رو گلچین میکنم و با ترجمه فارسی در مجله خبری اگروفودز منتشر میکنم.

ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *