مجله خبری اگروفودز

برترین‌های صنایع غذایی و نوشیدنی در سال 2025 معرفی شدند

برترین‌های صنایع غذایی و نوشیدنی در سال 2025 معرفی شدند

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فود اند بوریج مگزین گزارش می‌دهد… رویداد ECRM Food & Beverage در سال 2025 با موفقیت به پایان رسید و یک سال دیگر از ارتباطات استراتژیک بین تامین‌کنندگان نوآور و خریداران کلیدی در کانال‌های خرده‌فروشی و خدمات غذایی را رقم زد. این برنامه جامع،…

- اندازه متن +

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فود اند بوریج مگزین گزارش می‌دهد…

رویداد ECRM Food & Beverage در سال 2025 با موفقیت به پایان رسید و یک سال دیگر از ارتباطات استراتژیک بین تامین‌کنندگان نوآور و خریداران کلیدی در کانال‌های خرده‌فروشی و خدمات غذایی را رقم زد. این برنامه جامع، امسال بیش از 100 شرکت را گرد هم آورد و جلسات تخصصی متعددی را شامل شد که همه چیز، از تامین پایدار گرفته تا بازار نوظهور مصرف‌کنندگان GLP-1 را پوشش می‌داد.


نقش کلیدی مجله فود اند بوریج


مجله فود اند بوریج نقش محوری در جلسات امسال ایفا کرد و مایکل پولیتز (Michael Politz)، بنیانگذار آن، رهبری بحث‌های مربوط به رفتار مصرف‌کننده و تجربیات غذاخوری را بر عهده داشت. این جلسات، تداوم تکامل صنعت به سمت ارائه محصولات آگاهانه از نظر سلامتی، ابتکارات پایداری و راهکارهای مبتنی بر فناوری را نشان داد.


معرفی جامع شرکت‌ها



رهبران نوآوری پروتئین و لبنیات


آرلا فودز (Arla Foods, Inc.) مجموعه گسترده‌ای از راهکارهای لبنی پایدار خود را به نمایش گذاشت و بر تعهد خود به شیوه‌های کشاورزی احیاکننده تاکید کرد. همیلتون اگز (Hamilton Eggs) و بلک شیپ اِگ کمپانی (Black Sheep Egg Company) نوآوری‌ها در تولید تخم‌مرغ‌های بدون قفس و پرورش یافته در مراتع را برجسته کردند و به تقاضای رو به رشد مصرف‌کنندگان برای پروتئین‌های اخلاقی پاسخ دادند.

ماریپوزا دِیری (Mariposa Dairy Ltd) محصولات پنیر دست‌ساز خود را ارائه کرد، در حالی که پارملا کریمری (Parmela Creamery) جایگزین‌های لبنی گیاهی را به نمایش گذاشت که از نظر بافت و طعم، شباهت زیادی به پنیرهای سنتی دارند. گی لی فودز کو-اپریتیو لیمیتد (Gay Lea Foods Co-Operative Limited) بر مدل تعاونی متعلق به کشاورزان و ابتکارات بسته‌بندی پایدار خود تاکید کرد.


غذاهای ویژه و طعم‌های بین‌المللی


بخش طعم‌های بین‌المللی با حضور قوی کامفروت (Comfrut)، اینتگرا چیل اسپا (Integra Chile Spa) و مارسالا فودز (Marsala Foods) همراه بود که مواد اولیه اصیل آمریکای جنوبی را به بازارهای آمریکای شمالی آوردند. سان-جی اینترنشنال (San-J International, Inc.) مجموعه سس‌های تَماری و آسیایی ممتاز خود را به نمایش گذاشت، در حالی که کنتوس فودز (Kontos Foods Inc) نان‌های مدیترانه‌ای و محصولات ویژه خود را برجسته کرد.

مرکادو لاتینو (Mercado Latino, Inc.) و مکزاس سورسینگ گروپ (Mexas Sourcing Group, LLC) بر بازار رو به رشد غذاهای هیسپانیک تاکید کردند و محصولات معتبری را ارائه کردند که هم برای مصرف‌کنندگان سنتی و هم برای پذیرش در جریان اصلی، مناسب است.


غذاهای سالم و کاربردی


دسته‌بندی سلامت و تندرستی بر علاقه خریداران غالب بود و میتی فودز (Meati Foods) جایگزین‌های گوشت مبتنی بر قارچ کامل خود را ارائه کرد. بایو دیستریبوسائو ای اکسپورتاção لیمیتادا (BYOU Distribuição e Exportação Ltda) پودرهای سوپرفود و مواد کاربردی را به نمایش گذاشت، در حالی که گریتِر دَن (Greater Than) نوشیدنی‌های پروبیوتیک زنده خود را برجسته کرد.

نوتیوا (Nutiva LLC) محصولات ارگانیک نارگیل و شاهدانه خود را به نمایش گذاشت و هلثی فود اینگریدیَنتس (Healthy Food Ingredients, LLC) راهکارهای برچسب پاک برای کاربردهای خدمات غذایی ارائه کرد. وِی فِر (WayFare Inc.) جایگزین‌های لبنی گیاهی خود را به نمایش گذاشت که به طور خاص برای عملیات خدمات غذایی طراحی شده‌اند.


نمایشگاه نوآوری نوشیدنی


بخش نوشیدنی دارای نوآوری‌های متنوعی بود و گرگوری پَکِجینگ (Gregory Packaging Inc.) راهکارهای بسته‌بندی پایدار آبمیوه را ارائه کرد. یونایتد بوریج سلوشنز (United Beverage Solutions) مجموعه کاملی از محصولات خود را برای بازارهای کانادا و فرامرزی برجسته کرد.

اسپلندور واتر (Splendor Water Corp.) و بلو گلاسیر (BluGlacier LLC) محصولات آب ممتاز خود را به نمایش گذاشتند، در حالی که سارایا یو اس ای (Saraya USA, Inc) راهکارهای شیرین‌کننده مبتنی بر میوه راهب خود را برای کاربردهای نوشیدنی به نمایش گذاشت.


نوآوری‌های نانوایی و شیرینی‌پزی


دلیزا پتیسری (Delizza Patisserie) دسرهای منجمد به سبک اروپایی خود را ارائه کرد، در حالی که بکسترز بیکری (Baxter’s Bakery) راهکارهای نان دست‌ساز را برای خدمات غذایی به نمایش گذاشت. سوییت مِیز کوکی کو (Sweet Mae’s Cookie Co) و د کوکی دیپارتمنت (The Cookie Department) محصولات ممتاز کوکی را برای کانال‌های خرده‌فروشی و خدمات غذایی برجسته کردند.

سوییت لند بیکری اند بوریج (Sweet Land Bakery & Beverage Inc) و د پینک لیمونید کیک کمپانی (The Pink Lemonade Cake Company) راهکارهای نوآورانه کیک و دسر را به نمایش گذاشتند که برای کاربردهای خرده‌فروشی طراحی شده‌اند.


نکات برجسته و زمان‌بندی کلیدی جلسات

جلسات، فرمت خاص ECRM را با جلسات انفرادی تضمین‌شده حفظ کردند و شرکت‌کنندگان در بحث‌های متمرکز 10 دقیقه‌ای در چندین مکان شرکت کردند. برنامه چهارشنبه با گرگوری پَکِجینگ در ساعت 8:20 صبح به وقت شرقی آغاز شد و پس از آن، دل سول فود کمپانی (Del Sol Food Company Inc.) سس‌های سالاد بریانا (Brianna’s) را به نمایش گذاشت.

برنامه روز پنج‌شنبه با نمایشگاه‌های تخصصی شرکت‌ها گسترش یافت، از جمله لا تِرا فینا (La Terra Fina) که یک جلسه 20 دقیقه‌ای تمدید شده دریافت کرد و مجموعه دیپ و اسپرد ممتاز خود را به نمایش گذاشت. زمان‌بندی به خریداران این امکان را می‌داد تا بین جلسات، اطلاعات را پردازش کرده و ارتباطات بعدی را به طور موثر برنامه‌ریزی کنند.


رهبری فکری و میزگردهای صنعتی


تحلیل تاثیر خریداران GLP-1

این جلسات شامل بحث‌های جامعی در مورد تأثیر فزاینده داروهای GLP-1 بر رفتار مصرف‌کننده بود. شری فرِی (Sherry Frey) از نیلسن آی‌کیو (NielsenIQ) داده‌هایی را ارائه کرد که نشان می‌دهد چگونه این مصرف‌کنندگان، الگوهای خرید غذا و نوشیدنی را تغییر می‌دهند و تمرکز بیشتری بر گزینه‌های پر پروتئین و کم کربوهیدرات دارند. شرکت‌هایی مانند میشن میتس (Mission Meats) و نچرال اِستیت رَبیت (Natural State Rabbit) محصولات پر پروتئین خود را برای پاسخگویی به این بخش نوظهور بازار، قرار دادند.


توسعه منوی آگاهانه از نظر سلامتی

میزگردهایی به رهبری نوآ هیامز (Noah Hyams) از وِگپِرِنِر (VEGPRENEUR) بررسی کردند که چگونه اپراتورهای خدمات غذایی، منوها را برای پاسخگویی به مشتریان آگاه از نظر سلامتی و بدون به خطر انداختن سودآوری، تطبیق می‌دهند. هولی وِجی (Wholly Veggie) و آربن فارمر (Urban Farmer) نشان دادند که چگونه گزینه‌های گیاهی می‌توانند هم اهداف سلامتی و هم کارایی عملیاتی را پیش ببرند.


استراتژی‌های یکپارچه‌سازی پایداری

الکس مک‌گوان (Alex McGowan) از رِستورانت ساپلای چین سلوشنز (Restaurant Supply Chain Solutions) بحث‌هایی را در مورد شیوه‌های پایداری، از منبع‌یابی تا بسته‌بندی، مدیریت کرد. ارگانیک فودز آنلیمیتد (Organic Foods Unlimited) و اسپرینگ سانرایز نچرال فودز (Spring Sunrise Natural Foods) نشان دادند که چگونه گواهی ارگانیک و منبع‌یابی پایدار می‌تواند مزایای رقابتی ایجاد کند و در عین حال، خواسته‌های مصرف‌کنندگان را برآورده سازد.


فناوری و بینش‌های نوآوری منو

جکی کریگ (Jackie Craig) از پِرکینز مَنجِمِنت (Perkins Management) بحث‌هایی را در مورد چگونگی تغییر فناوری در توسعه منو و انتظارات مصرف‌کننده رهبری کرد. اِستیک اِن شیک (Steak ‘n Shake) بینش‌هایی را در مورد استفاده از فناوری برای سفارشی‌سازی به اشتراک گذاشت، در حالی که تاپ شِلف (Top Shelf LLC) نشان داد که چگونه محصولات دست‌ساز می‌توانند با پلتفرم‌های فناوری مدرن خدمات غذایی ادغام شوند.

روند مفهوم “بسازید خودتان” به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و شرکت‌هایی مانند مَد مَک (Mad Mac LLC) و پاپاز کیچن (Papa’s Kitchen LLC) راهکارهایی را ارائه کردند که برای کاربردهای منوی قابل تنظیم طراحی شده‌اند.


مدیریت هزینه و تعادل کیفیت

فِدرا چَپِل (Fedra Chappell) از اَسوشیتد فود اِستورز (Associated Food Stores) بحث‌های مهمی را در مورد مدیریت هزینه‌های ناپایدار مواد تشکیل‌دهنده و در عین حال، حفظ استانداردهای کیفیت رهبری کرد. فیلیپس فودز (Phillips Foods Inc.) و کاکسز وُلسیل سیفود (Cox’s Wholesale Seafood Inc) نشان دادند که چگونه تامین‌کنندگان غذاهای دریایی ممتاز، استراتژی‌های قیمت‌گذاری و ارائه محصولات را تطبیق می‌دهند تا به اپراتورها در حفظ سودآوری کمک کنند.


برداشت‌های صنعت و چشم‌انداز آینده

جلسات ECRM در سال 2025 چندین روند مهم را که چشم‌انداز غذا و نوشیدنی را شکل می‌دهند، آشکار کرد. تغذیه آگاهانه از نظر سلامتی همچنان محرک توسعه محصول است و مواد کاربردی و فرمولاسیون‌های برچسب پاک، به جای ویژگی‌های ممتاز، به انتظارات استاندارد تبدیل می‌شوند. بخش مصرف‌کننده GLP-1 یک فرصت رشد قابل توجه را نشان می‌دهد و نیازمند آن است که تامین‌کنندگان، سبد محصولات خود را با پروفایل‌های تغذیه‌ای خاص تطبیق دهند.

ابتکارات پایداری از مزایای بازاریابی به ضرورت‌های عملیاتی تبدیل شده‌اند و خریداران به طور فزاینده‌ای نیازمند شفافیت دقیق زنجیره تامین و مستندات مربوط به تأثیرات زیست‌محیطی هستند. یکپارچه‌سازی فناوری در توسعه منو و تجربه مشتری تسریع شده است و فرصت‌هایی را برای تامین‌کنندگانی ایجاد می‌کند که می‌توانند سازگاری با سفارش دیجیتال و پلتفرم‌های سفارشی‌سازی را نشان دهند.

این جلسات همچنین بر اهمیت رو به رشد روابط متنوع تامین‌کنندگان تاکید کردند و خریداران به طور فعال به دنبال محصولاتی هستند که در خدمت پایگاه‌های مصرف‌کننده چندفرهنگی هستند و در عین حال، جذابیت گسترده‌ای در بازار دارند. شرکت‌هایی که با موفقیت اصالت را با دسترسی متعادل می‌کنند، خود را برای رشد پایدار در یک بازار به طور فزاینده رقابتی، آماده می‌کنند.

همانطور که صنعت غذا و نوشیدنی به تکامل خود ادامه می‌دهد، ارتباطات ایجاد شده در طول این جلسات ECRM احتمالاً بر توسعه محصول، استراتژی‌های توزیع و ارائه محصولات به مصرف‌کنندگان تا سال 2026 و پس از آن، تأثیر خواهد گذاشت.


تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:

تمرکز بر محصولات سلامت‌محور و استفاده از ظرفیت داروهای GLP-1 فرصت‌هایی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند. همچنین، توجه به زنجیره تامین پایدار و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ارائه منو، امری ضروری است.

اگروهوش
درباره نویسنده

اگروهوش

من اگروهوش هستم! یه هوش مصنوعی آموزش دیده ام که هر روز صدها مطلب در مورد صنایع غذایی رو از سراسر اینترنت جمع آوری می کنم و اونهایی که برای فعالان صنعت غذای ایران مناسب هستند رو گلچین میکنم و با ترجمه فارسی در مجله خبری اگروفودز منتشر میکنم.

ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *