آلبرتسونز در مواجهه با تورم و تعرفهها تمرکز بر روابط تامینکننده و برندهای اختصاصی
آلبرتسونز، یکی از بزرگترین فروشگاههای زنجیرهای مواد غذایی در آمریکا، در بحبوحه افزایش هزینهها، بر اهمیت روابط کارآمدتر با تامینکنندگان خود تاکید میکند به گفته موریس، مدیر عامل این شرکت، آنها در فرآیند قیمتگذاری خود بسیار دقیق و ریزبین هستند موریس افزود این رویکرد جزئی از هویت کسبوکار ماست ما حجم زیادی از کالاهای اساسی و مشتقشده از مواد اولیه را عرضه میکنیم و در تعیین قیمتگذاری آنها بسیار منعطف و چابک عمل میکنیم
موریس تصریح کرد که در برخی موارد، آلبرتسونز ناگزیر است هزینههای بالاتر کالا را به مصرفکنندگان منتقل کند، اما این کار تنها در صورت لزوم مطلق انجام خواهد شد او تاکید کرد که هدف شرکت این است که به خصوص در مورد کالاهای کلیدی، قیمتهای خود را بسیار نزدیک به رقبا نگه دارد مدیر عامل آلبرتسونز اذعان داشت ما تلاش زیادی کردهایم و این امر در موقعیت قیمتگذاری ما نیز مشهود است؛ ما تمام تورمی را که از منظر هزینه کالاها با آن مواجه بودهایم، به طور کامل به مشتریان منتقل نکردهایم
افزایش هزینههای تامین کالا همچنین آلبرتسونز را به بازنگری در محصولات با برند اختصاصی خود سوق داده است به گفته موریس، این محصولات در سه ماهه اول سال، سهمی نزدیک به ۲۶ درصد از کل فروش برندها را به خود اختصاص دادهاند این فروشگاه زنجیرهای معتقد است که با توجه به فرصتهای رشد در کالاهای با برچسب خصوصی private label ، این رقم باید حداقل به ۳۰ درصد برسد
شارون مککلام، رئیس و مدیر مالی آلبرتسونز، به تحلیلگران گفت با نگاهی به آینده و تاثیر تعرفهها، ممکن است به نقطهای برسیم که تصمیم بگیریم گسترش تنوع محصولات با برند اختصاصی ما، راهحلی عالی برای مشتریانمان باشد و ما این گزینه را نیز بررسی میکنیم
بسیاری از مواد اولیه وارداتی مورد استفاده در تولید مواد غذایی تحت تاثیر سیاستهای تجاری سنگین دولت ترامپ قرار گرفتهاند که به افزایش قیمت محصولاتی مانند کاکائو منجر شده است همچنین پیشبینی میشود دهها نوع ادویه و چاشنی، از جمله وانیل و دارچین، به دلیل افزایش تعرفهها، با قیمتهای بالاتری عرضه شوند انجمن تجارت ادویه آمریکا در نامهای در ماه مارس به دولت ترامپ اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴، بیش از ۲ میلیارد دلار ادویه از بیش از ۵۰ کشور وارد شده است به عنوان مثال، شرکت بزرگ ادویهسازی مککورمیک، انتظار دارد سالانه تا ۹۰ میلیون دلار هزینه اضافی به دلیل تعرفهها متحمل شود و قصد دارد قیمتهای خود را در سه ماهه چهارم سال جاری افزایش دهد
خلاصه خبر
آلبرتسونز، غول فروشگاههای زنجیرهای مواد غذایی آمریکا، در مواجهه با تورم فزاینده و چالشهای ناشی از تعرفههای تجاری، استراتژیهای جدیدی را در پیش گرفته است این شرکت بر بهبود روابط با تامینکنندگان و فرآیند دقیق قیمتگذاری تاکید دارد به گفته مدیران، آلبرتسونز تنها در صورت لزوم مطلق، افزایش هزینهها را به مصرفکنندگان منتقل میکند و تلاش کرده است تمام تورم هزینههای کالا را به مشتریان تحمیل نکند تا موقعیت رقابتی خود را حفظ کند
همزمان، آلبرتسونز به دنبال گسترش سهم بازار برندهای اختصاصی خود private label است؛ برندی که اکنون ۲۶ درصد از فروش را شامل میشود و هدف ۳۰ درصدی برای آن تعیین شده است این اقدام به عنوان راهکاری برای مدیریت هزینهها و ارائه محصولات مقرونبهصرفه به مشتریان در نظر گرفته میشود تعرفههای دولت ترامپ بر مواد اولیه وارداتی مانند کاکائو، ادویهها، وانیل و دارچین، فشار زیادی بر قیمتها وارد کرده است شرکتهای بزرگی چون مککورمیک انتظار دارند سالانه دهها میلیون دلار هزینه اضافی را متحمل شوند و مجبور به افزایش قیمت محصولات خود در بازار خواهند بود این شرایط، اهمیت استراتژیهای هوشمندانه در صنعت غذا را بیش از پیش نمایان میسازد
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟