خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) گزارش میدهد، نادر جلالت، مدیرعامل شرکت روغن زیتون اکسیر و عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون کشور، در سومین نمایشگاه محصولات غذایی سلامتمحور اعلام کرد که برند اکسیر با ۲۰ سال تحقیق علمی و با کسب مدالهای طلای جهانی، نام ایران را در عرصه بینالمللی مطرح کرده است. او با اشاره به تولید روغن زیتون اکسیر با استانداردهای شورای بینالمللی زیتون (ای او سی)، هدف اصلی را فرهنگسازی و آموزش مردم برای شناخت روغن زیتون خالص و حفظ سلامت مصرفکننده دانست.
نادر جلالت با اشاره به اینکه روغن زیتون اکسیر با استانداردهای شورای بینالمللی زیتون (آی او سی) تولید میشود، گفت: «هدف اصلی ما فرهنگسازی و آموزش مردم برای شناخت روغن زیتون خالص است، چرا که سلامت مصرفکننده حق اوست.» وی افزود این روغن علاوه بر کیفیت تغذیهای، خواص دارویی بالایی دارد و حتی در مقالات معتبر پزشکی آمریکا به اثرات آن بر بهبود بیماریهایی همچون سرطان روده بزرگ اشاره شده است.
مدیرعامل شرکت اکسیر با بیان اینکه روغن زیتون تولیدی این شرکت دارای میزان بالایی از ترکیبات مفید همچون پلیفنول و آلفاتوکوفرول است، اظهار داشت: «در مسابقات جهانی ستارگان روغن زیتون لندن توانستیم ۲۵ مدال طلا کسب کنیم و پرچم ایران را در میان برترین تولیدکنندگان دنیا به اهتزاز درآوریم.»
جلالت درباره نحوه تشخیص روغن زیتون اصل توضیح داد: «برای شناسایی خلوص روغن زیتون سه مرحله وجود دارد؛ نگاه به رنگ کافی نیست زیرا قابل تقلب است. دوم، بو کردن آن است که باید بوی میوههایی مانند سیب یا گوجهفرنگی بدهد. اما مهمترین روش، تست چشایی است؛ روغن خالص هنگام بلع باعث احساس تلخی و تندی در گلو میشود که پس از یک دقیقه از بین میرود و طعم لذیذی بهجا میگذارد.»
وی با ابراز تأسف از نبود حمایتهای کافی در کشور گفت: «در دنیا شهرداریها و دولتها حامی جدی غذای سالم هستند اما در ایران حتی هزینه غرفه نمایشگاه نیز از تولیدکننده گرفته میشود. این در حالی است که حمایت از غذای سالم میتواند هزینههای دارویی و درمانی کشور را بهطور چشمگیری کاهش دهد.»
عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون در پایان تأکید کرد: «ما گرانترین روغن موتور را برای خودرو میخریم، اما حاضر نیستیم برای سلامت بدن خود هزینه کنیم. بیایید از همین امروز به فکر سلامت خانواده باشیم و با انتخاب روغن زیتون خالص، سرمایه اصلی زندگی یعنی سلامتی را حفظ کنیم.»
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
تأکید بر کیفیت و استانداردهای جهانی، فرصتی برای برندهای ایرانی جهت ورود به بازارهای بینالمللی است. سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه و بازاریابی تخصصی میتواند مزیت رقابتی ایجاد کند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟