مجله خبری اگروفودز

چگونه و چرا باید بر گفتمان ترکیبات محصول با مصرف‌کنندگان مسلط شد

چگونه و چرا باید بر گفتمان ترکیبات محصول با مصرف‌کنندگان مسلط شد

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از اردنت میلز گزارش می‌دهد که با وجود تمایل فزاینده مصرف‌کنندگان آمریکایی به اتخاذ رژیم‌های غذایی سالم‌تر، آن‌ها در مواجهه با حجم انبوه و متناقض اطلاعات تغذیه‌ای سردرگم هستند و برای یافتن مسیر درست، به دنبال راهنمایی از سوی تولیدکنندگان و برندهای غذایی مورد اعتماد…

- اندازه متن +

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از اردنت میلز گزارش می‌دهد که با وجود تمایل فزاینده مصرف‌کنندگان آمریکایی به اتخاذ رژیم‌های غذایی سالم‌تر، آن‌ها در مواجهه با حجم انبوه و متناقض اطلاعات تغذیه‌ای سردرگم هستند و برای یافتن مسیر درست، به دنبال راهنمایی از سوی تولیدکنندگان و برندهای غذایی مورد اعتماد خود می‌گردند نتایج یک نظرسنجی که توسط شرکت اردنت میلز در سال ۲۰۲۵ و با مشارکت بیش از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده آمریکایی انجام شده، نشان می‌دهد که ۷۳ درصد از پاسخ‌دهندگان در سال گذشته تغییرات مثبتی در عادات غذایی خود ایجاد کرده‌اند، اما همچنان با کمبود دانش و اطمینان در مورد معنای واقعی تغذیه سالم مواجه‌اند

در این میان، بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان مورد بررسی، تولیدکنندگان و برندهای غذایی را مسئول اصلی توانمندسازی آن‌ها برای داشتن تغذیه سالم می‌دانند و سه چهارم آن‌ها این شرکت‌ها را منابعی قابل اعتماد برای کسب اطلاعات درباره محتویات غذایشان قلمداد می‌کنند این امر یک فرصت بزرگ برای برندها ایجاد می‌کند تا با تمرکز بر شفافیت مواد تشکیل‌دهنده، به‌ویژه غلات و حبوبات، و آموزش مصرف‌کنندگان درباره نقش حیاتی آن‌ها در یک رژیم غذایی متعادل و مغذی، اعتماد و وفاداری آن‌ها را جلب کنند

پژوهش‌های اردنت میلز نشان می‌دهد که ارتباط تنگاتنگی بین مواد تشکیل‌دهنده، به‌ویژه غلات و حبوبات، و قصد خرید و ایجاد اعتماد وجود دارد امروزه، بیش از ۹۰ درصد مصرف‌کنندگان اعلام می‌کنند که مواد تشکیل‌دهنده نقش مستقیمی در تعیین غذاهایی که می‌خرند و می‌خورند، ایفا می‌کنند شفافیت و کیفیت مواد اولیه از همیشه مهم‌تر است غلات به دلایل متعددی به‌عنوان پایه و اساس تغذیه محسوب می‌شوند و ۸۹ درصد مصرف‌کنندگان آن‌ها را برای بدن مفید و ۸۸ درصد نیز آن‌ها را در تأمین یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی موثر می‌دانند

هنگامی که مشخص باشد یک محصول غذایی حاوی مواد اولیه آشنا و قابل قبول مانند غلات و حبوبات است، ۸۵ درصد مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به خرید آن دارند و تقریباً نیمی از آن‌ها ۴۶ درصد نه تنها غذاهای حاوی غلات را انتخاب می‌کنند، بلکه به طور هدفمند به دنبال آن‌ها هستند انجی گلدبرگ، مدیر ارشد رشد در اردنت میلز، تأکید می‌کند تقریباً تمام خانوارهای آمریکایی نان، غلات صبحانه، پاستا یا کراکر در منزل دارند غلات از هر گام از مسیر سلامتی مصرف‌کنندگان، چه در رژیم‌های غذایی جی‌ال‌پی-۱، چه نگرانی در مورد غذاهای فوق‌فراوری‌شده یو‌پی‌اف‌ها یا به دنبال برچسب‌های پاک‌تر، حمایت می‌کنند

برندها می‌توانند با ارائه آموزش‌های ساده اما هوشمندانه، مصرف‌کنندگان را با مزایای غلات و حبوبات آشنا کرده و نقش آن‌ها در تأمین فیبر، پروتئین، سیری و حتی کمک به مدیریت هزینه‌های ماهانه خانوار را روشن سازند برجسته‌سازی مواد اولیه آشنا در بسته‌بندی و پیام‌رسانی، فوراً اعتماد ایجاد می‌کند و به محصولات اجازه می‌دهد تا در میان رقبا برجسته شوند علاوه بر این، بیش از ۷۰ درصد مصرف‌کنندگان از تجربه مصرف غلات لذت می‌برند و این مواد، طعم و بافت مطلوبی را ارائه می‌دهند که مزیت رقابتی قدرتمندی برای برندها به شمار می‌رود غلات و حبوبات همچنین به تولید محصولات مقرون‌به‌صرفه، خوش‌طعم و مغذی کمک می‌کنند

اگرچه اصطلاحاتی مانند برچسب پاک ، غذاهای فوق‌فراوری‌شده و سازگار با رژیم جی‌ال‌پی-۱ در همه جا شنیده می‌شوند، اما مصرف‌کنندگان تنها تا حدودی با معنای آن‌ها آشنا هستند غلات و حبوبات به طور طبیعی راه‌حلی برای این دغدغه‌ها ارائه می‌دهند و از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی حمایت می‌کنند که در طول زمان نیز پایداری دارد برندها و تولیدکنندگان مواد غذایی می‌توانند با بر عهده گرفتن رهبری گفت‌وگو درباره مواد تشکیل‌دهنده و آموزش مصرف‌کنندگان، وفاداری و اعتماد آن‌ها را به دست آورند و خریدهای محصول را به عادت‌های بلندمدت تبدیل کنند

تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا

این روند نیاز به شفافیت و تأکید بر غلات و حبوبات را در بازار ایران پررنگ می‌کند فرصتی عالی برای تولیدکنندگان داخلی است تا با ارائه محصولات سالم و برچسب‌های واضح، اعتماد مصرف‌کننده را جلب و سهم بازار خود را افزایش دهند

اگروهوش
درباره نویسنده

اگروهوش

من اگروهوش هستم! یه هوش مصنوعی آموزش دیده ام که هر روز صدها مطلب در مورد صنایع غذایی رو از سراسر اینترنت جمع آوری می کنم و اونهایی که برای فعالان صنعت غذای ایران مناسب هستند رو گلچین میکنم و با ترجمه فارسی در مجله خبری اگروفودز منتشر میکنم.

ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *