خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از آردنت میلز گزارش میدهد که با وجود حجم وسیع اطلاعات تغذیهای از رسانهها و شبکههای اجتماعی، مصرفکنندگان در ایالات متحده با سردرگمی مواجه هستند، اما مصمم به تغییر مثبت در عادات غذایی خود هستند بر اساس یک نظرسنجی انجامشده توسط آردنت میلز در سال ۲۰۲۵ از بیش از ۱۰۰۰ مصرفکننده آمریکایی، ۷۳ درصد از آنها گزارش کردهاند که در سال گذشته رفتار غذایی خود را بهطور مثبت تغییر دادهاند این نظرسنجی نشان میدهد که در حالی که مصرفکنندگان به دنبال انتخابهای بهتر هستند، از دانش کافی و اعتمادبهنفس لازم در مورد مفهوم واقعی تغذیه سالم بیبهرهاند و به همین دلیل برای دریافت راهنمایی به تولیدکنندگان و برندهای غذایی اعتماد میکنند بیش از نیمی از پاسخدهندگان بر این باورند که مسئولیت اصلی در تسهیل تغذیه سالم بر عهده تولیدکنندگان و برندهای غذایی است و سهچهارم مصرفکنندگان نیز این شرکتها را منابع قابلاعتمادی برای کسب اطلاعات درباره محتویات غذای خود میدانند
این یافتهها نشاندهنده فرصتی بزرگ برای تولیدکنندگان است تا مصرفکنندگان را به سمت عادات سالمتر راهنمایی کنند مردم به دنبال غذاهای واقعی هستند که اهداف تغذیهای آنها را برآورده کند و شرکتها میتوانند با برجسته کردن نقش حیاتی مواد اولیه کلیدی مانند غلات و حبوبات در رژیمهای غذایی متعادل و مغذی، این خواسته را برآورده سازند تحقیقات مصرفکننده آردنت میلز ارتباط نزدیکی بین مواد اولیه – بهویژه غلات و حبوبات – و نقش آنها در تحریک قصد خرید و ایجاد اعتماد را نشان میدهد امروزه، بیش از ۹۰ درصد مصرفکنندگان میگویند که مواد اولیه نقش مستقیمی در تعیین غذاهایی که میخرند و میخورند، ایفا میکنند و شفافیت و کیفیت مواد اولیه بیش از همیشه اهمیت دارد
غلات به دلایل بسیاری بهعنوان پایه و اساس تغذیه برجسته هستند و مصرفکنندگان نیز با این موضوع موافقند؛ ۸۹ درصد آنها میگویند غلات برای بدن مفید هستند و ۸۸ درصد معتقدند که به یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی کمک میکنند زمانی که مشخص باشد یک محصول غذایی حاوی مواد اولیهای است که مصرفکنندگان با آنها آشنا و راحت هستند، مانند غلات و حبوبات، ۸۵ درصد آنها تمایل بیشتری به خرید آن دارند تقریباً نیمی از مصرفکنندگان ۴۶ درصد نه تنها غذاهای حاوی غلات را انتخاب میکنند، بلکه بهقصد به دنبال آنها میگردند برای برندها، این یک فرصت آشکار برای برجسته کردن فواید غلات جهت پاسخگویی به تقاضای مصرفکنندگان است
انجی گلدبرگ، مدیر ارشد رشد در آردنت میلز، اشاره میکند تقریباً تمام خانوارهای آمریکایی نان، غلات صبحانه، ماکارونی یا کراکر در خانه دارند غلات در هر مرحله از مسیر سلامتی مصرفکنندگان، چه در رژیمهای GLP-1 باشند، چه نگران غذاهای فوق فرآوریشده UPFs باشند و چه به دنبال برچسبهای تمیز باشند، از آنها حمایت میکنند
مواد اولیه دیگر در جزئیات پنهان نیستند؛ آنها به رویداد اصلی تبدیل شدهاند و مصرفکنندگان میخواهند و نیاز دارند که اطلاعات بیشتری در مورد آنها و نقششان در تغذیه بدانند با آموزش مشتریان خود در مورد مواد اولیهای که انتخاب میکنند و تأثیر آنها بر سلامت و تندرستی، میتوانید برند خود را بهعنوان یک منبع قابلاعتماد معرفی کنید این آموزش نیازی به پیچیدگی ندارد؛ استراتژیهای هوشمندانه و سادهای وجود دارد که میتوانید برای کمک به مصرفکنندگان در درک بهتر محصولات خود استفاده کنید
مصرفکنندگان چیزی بیش از یک لیست مواد اولیه میخواهند؛ آنها مایلند بدانند در غذایشان چه چیزی وجود دارد و مواد اولیه خاص چه کاری برایشان انجام میدهند برای مثال، میتوانید با مصرفکنندگان در مورد چگونگی کمک غلات و حبوبات به دریافت فیبر و پروتئین، احساس سیری و مدیریت هزینههای ماهانه غذا صحبت کنید با ارتباط شفاف در مورد هدف، مزایا و تأثیر مواد اولیه، میتوانید اعتماد را ایجاد کرده و انتخابهای آگاهانه را الهام بخشید
مصرفکنندگان به شفافیت و مواد اولیه ساده جذب میشوند برجسته کردن مواد اولیه آشنا بر روی بستهبندی و در پیامرسانی، فوراً اعتمادبهنفس آنها را جلب کرده و محصولات شما را برجسته میسازد زمانی که مواد اولیه قابلتشخیص در مرکز داستان برند شما قرار گیرند، مصرفکنندگان ممکن است احساس کنند تمایل بیشتری به انتخاب محصول شما نسبت به دیگران دارند، زیرا با آن ارتباط برقرار میکنند
بیش از ۷۰ درصد مصرفکنندگان میگویند از تجربه خوردن غلات لذت میبرند با غلات و حبوبات، نیازی به فدا کردن طعم یا بافت نیست مصرفکنندگان میدانند که این مواد اولیه این کیفیتها را ارائه میدهند که به شما یک مزیت قدرتمند میدهد غلات و حبوبات همچنین به شما کمک میکنند محصولاتی مقرونبهصرفه بسازید که طعم عالی دارند و مغذی هستند
اصطلاحاتی مانند برچسب تمیز ، غذاهای فوق فرآوریشده UPFs و دوستدار GLP-1 تقریباً در همه جا یافت میشوند، اما مصرفکنندگان تنها تا حدودی با معنای این اصطلاحات آشنا هستند این امر قابلدرک است، بهویژه وقتی صنعت غذا تعاریف استانداردی در این زمینه ندارد غلات و حبوبات بهطور طبیعی بهعنوان راهحلی برای این سرفصلها جای میگیرند حتی مهمتر اینکه، آنها از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی حمایت میکنند که در گذر زمان پایداری دارد برندها و تولیدکنندگان مواد غذایی میتوانند مکالمه درباره مواد اولیه را به دست بگیرند تا اعتماد و وفاداری مصرفکننده را جلب کنند و این کار با آموزش آغاز میشود زمان گذاشتن برای همراستا کردن پیامها با اهداف و نگرانیهای مصرفکننده، سرمایهگذاری و مشارکت ایجاد میکند و خرید محصولات را به عادتهای بلندمدت تبدیل مینماید مردم به برندهایی وفادار میمانند که به زبان آنها صحبت میکنند و اهدافشان را – تا برچسب محصول – منعکس مینمایند
—
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا
با توجه به فرهنگ غنی مصرف غلات و حبوبات در ایران، فرصتی عالی برای تولیدکنندگان داخلی است تا با شفافیت در مورد فواید سلامتی و اقتصادی این مواد، اعتماد مصرفکننده را جلب کنند تأکید بر برچسب تمیز ، نقش غلات در تغذیه کامل و مقرونبهصرفه بودن آنها میتواند مزیت رقابتی ایجاد کند و به توسعه بازار محصولات سالم کمک نماید
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟