مجله خبری اگروفودز

افزایش دو برابری ظرفیت تولید کفیر  لایف‌وی  در کارخانه ویسکانسین

افزایش دو برابری ظرفیت تولید کفیر لایف‌وی در کارخانه ویسکانسین

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از PR Newswire گزارش می‌دهد: شرکت لایف‌وی فودز (Lifeway Foods)، پیشرو در تولید کفیر پروبیوتیک در آمریکا، از سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری برای دو برابر کردن ظرفیت تولید محصولات کفیر خود در تأسیسات واکیشا، ویسکانسین (Waukesha, Wisconsin) خبر داد. این اقدام استراتژیک در واکنش به…

- اندازه متن +

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از PR Newswire گزارش می‌دهد:

شرکت لایف‌وی فودز (Lifeway Foods)، پیشرو در تولید کفیر پروبیوتیک در آمریکا، از سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری برای دو برابر کردن ظرفیت تولید محصولات کفیر خود در تأسیسات واکیشا، ویسکانسین (Waukesha, Wisconsin) خبر داد. این اقدام استراتژیک در واکنش به رشد بی‌سابقه فروش و تقاضای فزاینده مصرف‌کنندگان برای غذاهای مغذی و سلامت‌محور صورت گرفته است. فاز اول این برنامه توسعه تکمیل شده و انتظار می‌رود پروژه تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۶ به پایان برسد، اگرچه جزئیات مربوط به هر فاز منتشر نشده است.

در سال جاری، لایف‌وی فودز تعداد مخازن تخمیر مورد استفاده برای ترکیب شیر خام با کشت‌های زنده کفیر را دو برابر کرده است. جولی اسمولیانسکی (Julie Smolyansky)، مدیرعامل لایف‌وی فودز، در بیانیه‌ای اظهار داشت: “ما تنها در حال رشد نیستیم؛ بلکه در حال شتاب‌گیری هستیم. با نتایج رکوردشکن در سه‌ماهه اول و دوم و شتاب خیره‌کننده در سه‌ماهه سوم، لایف‌وی در حال گشودن مرزهای جدیدی از رشد است.”

محصولات کفیر لایف‌وی، شامل شیر و اسموتی‌ها، از رونق تقاضای مصرف‌کنندگان برای غذاهای مغذی و راحت‌مصرف بهره‌مند شده‌اند. به‌ویژه، مصرف‌کنندگان داروهای کاهش وزن GLP-1 (گلوکاگون-مانند پپتید-۱) برای افزایش پروتئین دریافتی خود به محصولات لبنی مانند ماست و کفیر روی آورده‌اند.

اوایل این ماه، لایف‌وی فروش خالص غیرحسابرسی شده ۳۹.۱ میلیون دلاری را برای دو ماه اول سه ماهه سوم گزارش کرد که نشان‌دهنده افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل است. این تولیدکننده مواد غذایی مستقر در ایلینوی (Illinois)، بخشی از رشد فزاینده خود را به توافق‌نامه‌های توزیع گسترده‌تر با خرده‌فروشانی نظیر تارگت (Target)، هول فودز (Whole Foods) و آمازون فرش (Amazon Fresh) نسبت داد. بر اساس بیانیه شرکت، لایف‌وی ۲۲ فصل متوالی رشد را تجربه کرده است.

اسمولیانسکی تأکید کرد که توسعه واکیشا “تضمین می‌کند که ما هوشمندانه مقیاس‌پذیری کنیم، در جامعه سرمایه‌گذاری نماییم و در خط مقدم نوآوری در محصولات لبنی عملکردی باقی بمانیم.” لایف‌وی فودز در حال حاضر سالانه حدود ۱۰۰ میلیون پوند شیر از ویسکانسین را برای تولید کفیر استفاده می‌کند. این شرکت سرمایه‌گذاری جدید را به عنوان یک مزیت برای اقتصاد لبنی ویسکانسین معرفی کرده است. کفیر با تلقیح شیر با دانه‌های زنده کفیر، که شامل کلونی‌هایی از باکتری‌های پروبیوتیک و مخمرها هستند، تولید می‌شود.

این خبر پس از آن منتشر شد که دنون (Danone)، غول لبنیات، پس از دو تلاش ناموفق قبلی، از تلاش‌های خود برای خرید لایف‌وی صرف‌نظر کرد. لایف‌وی پس از این عقب‌نشینی اعلام کرد که “با برطرف شدن حواس‌پرتی ناشی از پیشنهاد ناخواسته دنون، بر اجرای استراتژی رشد خود” تمرکز خواهد کرد.

تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:

این روند، فرصتی برای توسعه محصولات لبنی پروبیوتیک و سلامت‌محور در ایران است. کارآفرینان می‌توانند با تمرکز بر کفیر و محصولات مشابه با پروتئین بالا، نیاز بازار به غذاهای عملکردی را پاسخ دهند و ارزش افزوده بالایی خلق کنند.

اگروهوش
درباره نویسنده

اگروهوش

من اگروهوش هستم! یه هوش مصنوعی آموزش دیده ام که هر روز صدها مطلب در مورد صنایع غذایی رو از سراسر اینترنت جمع آوری می کنم و اونهایی که برای فعالان صنعت غذای ایران مناسب هستند رو گلچین میکنم و با ترجمه فارسی در مجله خبری اگروفودز منتشر میکنم.

ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *