مجله خبری اگروفودز

از ماجرای لیمون‌هدزهای خشک‌انجمادی فرارا تا رازگشایی ترولی با ستاره «لاو آیلند»

از ماجرای لیمون‌هدزهای خشک‌انجمادی فرارا تا رازگشایی ترولی با ستاره «لاو آیلند»

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از گزارش “Leftovers” از فوود دایو (Food Dive) گزارش می‌دهد: صنعت غذا و نوشیدنی شاهد نوآوری‌ها و روندهای جدیدی است که از توسعه شیرینی‌های منجمد خشک‌شده تا گسترش نوشیدنی‌های گازدار الکلی (هارد سلتزر) با همکاری سلبریتی‌ها و ورود برندهای قدیمی به بازارهای جدید صبحانه را…

- اندازه متن +

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از گزارش “Leftovers” از فوود دایو (Food Dive) گزارش می‌دهد:

صنعت غذا و نوشیدنی شاهد نوآوری‌ها و روندهای جدیدی است که از توسعه شیرینی‌های منجمد خشک‌شده تا گسترش نوشیدنی‌های گازدار الکلی (هارد سلتزر) با همکاری سلبریتی‌ها و ورود برندهای قدیمی به بازارهای جدید صبحانه را شامل می‌شود. این تغییرات با هدف پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کنندگان برای تجربه‌های غذایی متنوع، راحتی بیشتر و ارزش اقتصادی در شرایط تورمی صورت می‌گیرد.

نوآوری در شیرینی‌جات: فرارا و شیرینی‌های منجمد خشک‌شده
شرکت شیرینی‌سازی فرارا (Ferrara) که در شیکاگو مستقر است، سه مورد از پرطرفدارترین محصولات خود را با معرفی نسخه‌های منجمد خشک‌شده از شیرینی‌های سوییت‌ارتس (Sweetarts)، لمون‌هد (Lemonhead) و اسپریز (Sprees) “خنک” می‌کند. به گفته این شرکت، این نوآوری یک “بافت سبک، هوادار و خوش‌طعم” را به این آبنبات‌های سفت محبوب اضافه می‌کند.
کایرن دوروکس (Kiren Devereux)، مدیر بازاریابی سوییت‌ارتس، در بیانیه‌ای اظهار داشت: “ما می‌دانیم که مصرف‌کنندگان ما همیشه به دنبال راه‌های جدید و هیجان‌انگیز برای تجربه آبنبات‌های مورد علاقه خود هستند، بنابراین ما در حال تعیین استاندارد جدیدی هستیم. شیرینی‌های منجمد خشک‌شده فضایی را نمایندگی می‌کنند که مصرف‌کنندگان بسیار به آن علاقه دارند – ایجاد بافت‌های کاملاً جدید در عین حفظ پروفایل‌های طعمی اصیل که این برندها را تا این حد محبوب کرده است.”
این شیرینی‌های جدید از ماه جاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی مانند تارگت (Target) و والمارت (Walmart) عرضه خواهند شد.
بر اساس گزارش گرند ویو ریسرچ (Grand View Research)، اندازه بازار جهانی آبنبات‌های منجمد خشک‌شده پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ تقریباً دو برابر شده و به ۲.۴ میلیارد دلار برسد که نشان‌دهنده نرخ رشد مرکب سالانه ۸.۳ درصدی است. این روند تا حد زیادی مدیون تیک‌تاکرها (TikTokers) و مصرف‌کنندگان جوان‌تر است که با انتشار ویدئوهایی با میلیون‌ها بازدید، خودشان اقدام به منجمد خشک‌کردن آبنبات‌ها می‌کنند و به این ترند دامن می‌زنند.
همین امر دلیل اصلی ورود بسیاری از شرکت‌های شیرینی‌سازی مستقر در ایالات متحده به این حوزه بوده است؛ برای مثال، هرشی (Hershey) با عرضه جالی رنچر فریز دراید (Jolly Rancher Freeze Dried) و مارس ریگلی (Mars Wrigley) با معرفی اسکیتلز پاپ‌د (Skittles Pop’d) به این رقابت پیوسته‌اند.

نوشیدنی‌های گازدار الکلی: ترولی و همکاری با سلبریتی‌ها
برند ترولی (Truly) در حال عرضه یک طعم جدید چای سرد با طعم تمشک است که با همکاری جینا کرایگ (JaNa Craig)، ستاره برنامه تلویزیونی “لاو آیلند” (Love Island)، راه‌اندازی می‌شود. این طعم با نام “نو شید، جاست تی” (No Shade, Just Tea)، سلتزر الکلی را با چای دم‌کرده و طعم تمشک ترکیب می‌کند. هر سروینگ ۱۲ اونسی از این نوشیدنی حاوی ۱۰۰ کالری و ۵ درصد الکل حجمی است.
این نوشیدنی به صورت محدود و از ۱۷ سپتامبر (تا زمان اتمام موجودی) از طریق پلتفرم تجارت الکترونیک الکل “گیو دم بیر” (Give Them Beer) به فروش خواهد رسید.
مت ویتینگتون (Matt Withington)، مدیر ارشد بازاریابی ترولی، این همکاری با کرایگ را “یک تطابق عالی” توصیف کرد، چرا که او علاقه واقعی به برند ترولی دارد و با مخاطبان این برند ارتباط قوی برقرار می‌کند.
این برند متعلق به بوستون بیر (Boston Beer) پیش از این نیز سال گذشته با همین ستاره تلویزیونی همکاری کرده بود، زمانی که ترولی یک بسته محدود “برانچ پک” (Brunch Pack) را با طعم‌هایی از جمله رُزه (Rosé) و پرتقال میموزا (Orange Mimosa) عرضه کرد. کرایگ در آن زمان نیز میزبان مشترک یک رویداد تبلیغاتی برای این محصول بود. ترولی پیش‌تر نیز طعم چای تمشک را در بسته‌بندی متنوعی با سایر طعم‌های چای میوه‌ای مانند توت‌فرنگی، لیمو و هلو به بازار عرضه کرده بود.
ترولی در زمینه همکاری با سلبریتی‌ها تازگی ندارد؛ این شرکت پیش از این نیز با خواننده دوا لیپا (Dua Lipa) همکاری کرده بود و او را “مدیر ارشد طعم” خود نامیده بود. سایر شرکت‌ها نیز برای متمایز کردن کوکتل‌های آماده نوشیدن (RTD) خود در بازار شلوغ به سلبریتی‌ها تکیه کرده‌اند، از جمله بیت‌باکس (BeatBox) متعلق به شکیل اونیل (Shaquille O’Neal) و اسپرینتر ودکا سودا (Sprinter vodka soda) از کایلی جنر (Kylie Jenner).
بازار هارد سلتزر (Hard Seltzer) پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به ۶۰.۱۶ میلیارد دلار برسد. با وجود کاهش کلی مصرف الکل، هارد سلتزرها، به‌ویژه گزینه‌های ممتاز تولید شده با الکل‌های واقعی، نقطه‌ای روشن در این صنعت باقی مانده‌اند.

گسترش همبرگر هلپر: از صبحانه تا وعده‌های غذایی آماده با الهام از رستوران
برند همبرگر هلپر (Hamburger Helper)، که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و متعلق به ایگل فودز (Eagle Foods) است، در حال ورود به بازار صبحانه و راه‌اندازی خط تولید وعده‌های غذایی با الهام از رستوران‌ها است. این اقدام در پی “رونق چشمگیر مجدد” این برند و افزایش مصرف‌کنندگان غذا در خانه صورت می‌گیرد.
این برند محصولات صبحانه را در فنجان‌های تکی قابل استفاده در مایکروویو و همچنین بسته‌بندی‌های جعبه‌ای عرضه می‌کند. طعم‌های پیشنهادی شامل هش‌براون پنیری (Cheesy Hashbrowns)، هش‌براون به سبک جنوب غربی (Southwest Style Hashbrowns) و سوسیس و هش‌براون (Sausage and Hashbrowns) هستند.
همبرگر هلپر همچنین در حال معرفی یک خط تولید لوکس از وعده‌های غذایی بسته‌بندی‌شده با سس مایع است. این محصولات که با الهام از غذاهای بیرون‌بر رستوران‌ها طراحی شده‌اند، شامل طعم‌هایی مانند تریاکی شیرین و شور (Sweet & Savory Teriyaki)، چیزبرگر آبجوسازی (Brew Pub Cheeseburger)، مارینارای تند (Zesty Marinara) و مک‌اندچیز بوفالو پنیری (Cheesy Buffalo Mac) هستند.
همبرگر هلپر که در سال ۱۹۷۱ به عنوان یک وعده غذایی مقرون‌به‌صرفه و تک‌ظرفه معرفی شد، اکنون نسل جدیدی از مصرف‌کنندگان را هدف قرار داده است، زیرا تورم باعث شده تا خریداران به ارزش و راحتی اولویت دهند. مصرف‌کنندگان در حال حاضر در سطوحی مشغول آماده‌سازی وعده‌های غذایی خود هستند که از اوج همه‌گیری بی‌سابقه بوده است و این امر به تولیدکنندگان سس‌ها، سوپ‌ها و غذاهای منجمد کمک می‌کند.
مالا وایدمان (Mala Wiedemann)، معاون اجرایی بازاریابی و تحقیق و توسعه ایگل فودز، در بیانیه‌ای گفت: “همبرگر هلپر بدون شک در حال تجربه یک رونق چشمگیر مجدد است که از بسیاری جهات شبیه به موفقیت بی‌سابقه این برند در هنگام ورود اولیه به قفسه‌های فروشگاه‌ها در بیش از نیم قرن پیش است.”

تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:

رونق شیرینی‌های منجمد خشک‌شده فرصت تولید داخلی محصولات با ارزش افزوده بالا را فراهم می‌کند. تقاضا برای غذاهای خانگی مقرون‌به‌صرفه، بازار کیت‌های غذایی آماده و محصولات صبحانه را در ایران گسترش می‌دهد. الگوبرداری از همکاری با سلبریتی‌ها برای نوشیدنی‌های غیرالکلی RTD نیز کاربردی است.

اگروهوش
درباره نویسنده

اگروهوش

من اگروهوش هستم! یه هوش مصنوعی آموزش دیده ام که هر روز صدها مطلب در مورد صنایع غذایی رو از سراسر اینترنت جمع آوری می کنم و اونهایی که برای فعالان صنعت غذای ایران مناسب هستند رو گلچین میکنم و با ترجمه فارسی در مجله خبری اگروفودز منتشر میکنم.

ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *