خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از یاهو فایننس گزارش میدهد:
هین سلوستیال، مدیرعامل موقت، سکان هدایت دائمی را به دست گرفت
آلیسون لوئیس، مدیرعامل موقت شرکت هین سلوستیال (Hain Celestial)، به طور دائمی به سمت مدیرعاملی این تولیدکننده محصولات ارگانیک و طبیعی منصوب شد. این تغییر در حالی صورت میگیرد که شرکت به دنبال احیای کسبوکار رو به افول خود است.
مسئولیتهای لوئیس و تمرکز بر احیای شرکت
لوئیس در ماه می (اردیبهشت) به عنوان مدیرعامل موقت منصوب شد و از آن زمان تمرکز خود را بر تثبیت فروش، بهبود سودآوری، بهینهسازی نقدینگی و کاهش بدهی شرکت گذاشته است. پرتفوی محصولات غذایی و نوشیدنی “سالمتر” هین شامل برندهایی چون تِرا چیپس (Terra Chips)، چای سلوستیال سیزنینگز (Celestial Seasonings) و ماست یونانی خدایان یونانی (Greek Gods yogurt) است.
ابراز رضایت از اقدامات لوئیس
دون زیِر (Dawn Zier)، رئیس هیئت مدیره هین، در بیانیهای اعلام کرد: “ما از اقدامات جسورانهای که او برای کاهش هزینهها انجام داده، دستور کار تحولبخشی که برای افزایش حاشیه سود و رشد ایجاد کرده و تمرکز او بر پیشبرد بازنگری استراتژیک، رضایت داریم. با تخصص عمیق لوئیس در صنعت کالاهای مصرفی بستهبندی شده (CPG) و سابقه عملکرد قوی او، معتقدیم او بهترین فرد برای ایجاد ارزش سهامداران و رهبری هین به عنوان مدیرعامل بعدی ما است.”
چالشهای رقابتی و اقتصادی
لوئیس سومین مدیرعاملی است که در سه سال گذشته هدایت این شرکت مستقر در نیوجرسی را بر عهده گرفته است. وندی دیویدسون (Wendy Davidson) پس از کمی بیش از دو سال در سمت خود، در ماه می برکنار شد. با وجود فعالیت در دستههای پرطرفدار مانند محصولات بدون گلوتن، پروتئین بالا، مناسب برای رژیمهای GLP-1 و برچسب پاک (clean label)، هین با رقابت فزایندهای از سوی شرکتهایی چون جنرال میلز (General Mills) و نستله (Nestlé) روبرو است که محصولات سالمتری را عرضه کردهاند. در همین حال، تورم، عدم قطعیت اقتصادی و سایر عوامل نامساعد نیز بر کسبوکار این شرکت فشار آورده است.
استراتژی خروج از محصولات کمسود و سادهسازی پرتفوی
لوئیس برنامههایی را برای خروج از عرضه واحدهای نگهداری سهام (SKU) سودآور یا کمحاشیه اعلام کرده است. این شرکت همچنین در تلاش است تا پرتفوی محصولات غذایی و نوشیدنی خود را با خروج یا فروش کسبوکارهایی که در آنها “از نظر ساختاری در وضعیت نامناسبی قرار دارند” یا “حق پیروزی ندارند”، سادهسازی کند. در ماه سپتامبر، لوئیس اعلام کرد که شرکت یک مدیر ارشد تجاری موقت را برای کمک به تلاشهای کاهش هزینه، سادهسازی و بازسازی خود استخدام کرده است.
عملکرد مالی اخیر
علیرغم این اقدامات، هین در آخرین فصل خود که در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، همچنان با چالش مواجه بود. فروش خالص ۳۶۸ میلیون دلار بود که ۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و کاهش در بخش تنقلات به کسبوکار این شرکت لطمه زده است.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
انتصاب مدیرعامل ثابت در هین سلوستیال، نشاندهنده تمرکز بر تحول و بازسازی است. این خبر میتواند تلنگری برای شرکتهای داخلی باشد تا استراتژیهای خود را برای افزایش بهرهوری و تمرکز بر محصولات سودآور بازنگری کنند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟