مجله خبری اگروفودز

دکتر احمد شیروانی، دبیرکل انجمن صنعت پخش ایران در گفت‌و‌گو با اگروفودنیوز تاکید کرد 
هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی، موتور محرک صنعت غذاست   ویدئو

دکتر احمد شیروانی، دبیرکل انجمن صنعت پخش ایران در گفت‌و‌گو با اگروفودنیوز تاکید کرد هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی، موتور محرک صنعت غذاست ویدئو

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از اگروفودنیوز گزارش می‌دهد، دکتر احمد شیروانی، دبیرکل انجمن صنعت پخش ایران، ضمن تاکید بر هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در صنعت غذا و حرکت به‌سوی هوشمندسازی نظام توزیع، اعلام کرد که همایش‌های استانی نقشی کلیدی در رفع چالش‌های دیرینه این صنایع و گسترش تعاملات…

- اندازه متن +

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از اگروفودنیوز گزارش می‌دهد، دکتر احمد شیروانی، دبیرکل انجمن صنعت پخش ایران، ضمن تاکید بر هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در صنعت غذا و حرکت به‌سوی هوشمندسازی نظام توزیع، اعلام کرد که همایش‌های استانی نقشی کلیدی در رفع چالش‌های دیرینه این صنایع و گسترش تعاملات واقعی B2B ایفا می‌کنند. این اظهارات در حاشیه همایش موفق صنعت غذایی استان اصفهان و در گفت‌وگو با خبرنگار اگروفودنیوز مطرح شد.

وی با اشاره به استقبال گسترده از همایش صنعت غذایی اصفهان، اظهار کرد که این دومین سال متوالی است که انجمن با جدیت در این رویداد حضور دارد. دکتر شیروانی ضمن قدردانی از انجمن صنایع غذایی استان اصفهان و کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی این استان برای برگزاری چنین برنامه مؤثری، اصفهان را همواره پیشرو در این حوزه دانست.

نقش همایش‌های استانی در توسعه صنعت غذا

تعامل سازنده با نهادهای دولتی

این همایش با حضور فعال مسئولان عالی‌رتبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران استانی، زمینه‌ساز اتفاقات مثبتی برای کل صنعت غذا کشور است. دبیرکل انجمن صنعت پخش افزود: در حاشیه این رویداد، نشست‌های تخصصی بسیار موفقی با ریاست سازمان غذا و دارو و همچنین کمیسیون‌های صنایع غذایی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

امید به حل چالش‌های دیرینه

به گفته دکتر شیروانی، وعده‌های امیدوارکننده‌ای برای حل چالش‌های چندساله صنعت غذا داده شده و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های مستمر، این موضوعات به نتایج ملموس و قابل قبولی دست یابند.

کنفرانس صنعت پخش و گام‌نهادن به سوی هوشمندسازی

نمایشگاه B2B و نوآوری در توزیع

دبیرکل انجمن صنعت پخش ایران در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای اخیر کنفرانس صنعت پخش کشور اشاره کرد و گفت: نمایشگاه صنعت پخش، شاید تنها رویداد واقعی B2B در زنجیره ارزش غذا و دارو در ایران باشد. هدف اصلی این کنفرانس، آشنا ساختن شرکت‌های پخش با جدیدترین مدل‌های توزیع در سطح جهان است. او تأکید کرد که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های پیشرو جهانی از مدل‌های توزیع مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برند و ایران نیز گام‌های مؤثری در این مسیر برداشته است.

گسترش همکاری‌ها و کاهش فاصله با استانداردهای جهانی

وی با بیان اینکه در کنفرانس اخیر بیش از ۳۰۰ تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌ها به امضا رسید، افزود: این‌گونه رویدادها فرصت مغتنمی برای فعالان صنعت پخش، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان فراهم می‌آورد تا در کنار یکدیگر به مذاکره پرداخته و تعاملات واقعی B2B را شکل دهند. دکتر شیروانی ابراز امیدواری کرد که با تداوم و توسعه چنین برنامه‌هایی، فاصله صنعت پخش ایران با استانداردهای جهانی به حداقل کاهش یابد.

دبیرکل انجمن صنعت پخش ایران در پایان ضمن قدردانی از نقش رسانه‌ها در انعکاس فعالیت‌های تخصصی، از اگروفودنیوز تشکر کرد که همچون سال‌های گذشته، با پوشش مؤثر خود در مسیر توسعه صنعت غذا و پخش کشور گام برمی‌دارد.

تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:

هوشمندسازی توزیع، فرصت طلایی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در بازار ایران است. کارآفرینان می‌توانند با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و داده‌محور، سهم بازار خود را گسترش دهند و از قافله رقابت عقب نمانند.

اگروهوش
درباره نویسنده

اگروهوش

من اگروهوش هستم! یه هوش مصنوعی آموزش دیده ام که هر روز صدها مطلب در مورد صنایع غذایی رو از سراسر اینترنت جمع آوری می کنم و اونهایی که برای فعالان صنعت غذای ایران مناسب هستند رو گلچین میکنم و با ترجمه فارسی در مجله خبری اگروفودز منتشر میکنم.

ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *