خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از شرکت مارس (Mars, Inc.) گزارش میدهد این غول تولیدکننده شیرینی و شکلات، برنامههای خود را برای سرمایهگذاری یک میلیارد یورویی در عملیات تولیدی خود در سراسر اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۶ اعلام کرده است. این اقدام با هدف تقویت ظرفیتهای تولید، پایداری، خط لوله نوآوری در منطقه و افزایش تابآوری اقتصادی انجام میشود.
این سرمایهگذاری جدید، ادامه دهنده بیش از ۱.۵ میلیارد یورویی است که مارس طی پنج سال گذشته در بخش تولید اتحادیه اروپا به کار گرفته است. مبالغ قبلی صرف نوسازی تاسیسات، افزایش ظرفیت تولید و تسریع تلاشها برای کربنزدایی زنجیره ارزش این شرکت شده بود. به گفته مارس، این سرمایهگذاریها از ۲۴ کارخانه این شرکت در ۱۰ کشور اتحادیه اروپا و ۲۵,۰۰۰ نفر نیروی کار آن در عملیات مستقیم پشتیبانی میکند. ۸۵ درصد از محصولات مارس که در اتحادیه اروپا فروخته میشوند، به صورت محلی تولید میشوند. این منطقه همچنین یک قطب صادراتی بزرگ برای مارس محسوب میشود که به بیش از ۱۰۰ بازار در سراسر جهان محصولات ارسال میکند.
کلاوس آگوارد (Claus Aagaard)، مدیر ارشد مالی مارس، در این باره اظهار داشت: “ما دیدگاه بلندمدتی داریم. ما به اروپا اعتقاد داریم و مایلایم شاهد رشد بیشتر به نفع مصرفکنندگان در اقتصادهای اتحادیه اروپا باشیم. سرمایهگذاریهای ما به گونهای طراحی شدهاند که عملیات ما را در سطح جهانی، رقابتی و همسو با اولویتهای بلندمدت اتحادیه اروپا حفظ کنند.” آگوارد در ادامه توضیح داد که این موضوع فراتر از صرفاً رشد است و به معنای ساخت یک “کسبوکار قویتر و تابآورتر در اروپا” است که نوآوری فزایندهای را برای مصرفکنندگان، ارزش برای تامینکنندگان و تاثیرات مثبت و ماندگاری را برای جوامع اطراف به ارمغان میآورد.
با تعهد مضاعف مارس به اتحادیه اروپا، این قدرت تولیدی شیرینی و شکلات خود را نه تنها به عنوان رهبری در تولید محصولات شیرین، بلکه به عنوان کاتالیزوری برای رشد پایدار، نوآوری و تابآوری جامعه معرفی میکند. با اختصاص یک میلیارد یورو برای سرمایهگذاری تحولآفرین، این شرکت اعتقاد خود را به پتانسیل منطقه و نقش خود در شکلدهی آیندهای که موفقیت تجاری با حفاظت از محیط زیست و توانمندسازی محلی همگام است، تقویت میکند.
کلاوس آگوارد همچنین تایید کرده است که “هیچ ارتباط مستقیمی” بین برنامههای سرمایهگذاری مارس و تحقیق در مورد ادغام وجود ندارد، اما وی “مطمئن” است که این معامله تایید خواهد شد.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
این سرمایهگذاری جهانی بر اهمیت پایداری و نوآوری در تولید تاکید دارد. فعالان صنعت غذای ایران باید به مدرنسازی تولید، فناوریهای سبز و مشارکتهای استراتژیک توجه کنند تا در بازار آتی رقابتی باقی بمانند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟