خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از نشریات ویلیام رید گزارش میدهد که دهها عنوان رسانهای بینالمللی از مجموعه انتشارات معتبر ویلیام رید در یک تلاش هماهنگ به نام “سپتامبر پایدار” (Sustainable September) گرد هم آمدهاند. هدف از این کمپین جهانی، افزایش آگاهی، برجستهسازی جنبههای مثبت و همچنین فشارهای موجود پیرامون تفکر سبز در بخش جهانی غذا و نوشیدنی است. این ابتکار که از طریق راهاندازی یک نظرسنجی جهانی و ناشناس آغاز شده، قصد دارد صنعت تغذیهکننده جهان را هم مورد تقدیر قرار دهد و هم به چالش بکشد تا به سمت پایداری هرچه بیشتر گام بردارد.
این مجموعه قدرتمند از برندهای رسانهای تخصصی، شامل نشریات پیشرویی نظیر «مورنینگ ادورتایزر» (The Morning Advertiser)، «فود منیوفکچر» (Food Manufacture) و «فودناوگیتور» (FoodNavigator)، قرار است نوآوریها، استراتژیها و همکاریهایی را که میتوانند به تسریع پیشرفت معنادار در این صنعت کمک کنند، به نمایش بگذارند.
محور اصلی “سپتامبر پایدار”، سری پخش جهانی بازطراحیشده «کلایمت اسمارت فود» (Climate Smart Food) توسط فودناوگیتور است. این سری شامل سه قسمت است که در تاریخهای ۹، ۱۶ و ۲۳ سپتامبر به صورت زنده پخش خواهند شد و پس از آن نیز به صورت درخواستی قابل مشاهده خواهند بود.
ماه سپتامبر با اعلام نتایج نظرسنجی “سپتامبر پایدار” به اوج خود میرسد. این نظرسنجی، که یک پایش جهانی و ناشناس است، برای کمک به این بخش طراحی شده تا درک بهتری از نحوه واکنش شرکتهای تولیدکننده کالاهای مصرفی تندگردش (FMCG)، تامینکنندگان مواد اولیه، خردهفروشان، استارتاپها و کسبوکارهای پشتیبان به بحران آب و هوایی داشته باشد. شرکتکنندگان در این نظرسنجی نه تنها به ترسیم تصویری از دیدگاهها و چالشهای صنعت در زمینه پایداری کمک میکنند، بلکه تأثیر مثبت و ملموسی بر محیط زیست نیز خواهند داشت.
طبق اعلام ویلیام رید، به ازای هر نظرسنجی تکمیلشده (تا سقف ۱۰۰۰ مورد)، مبلغ ۱ پوند به «فارم آفریکا» (Farm Africa) اهدا خواهد شد. این سازمان خیریه به کشاورزان شرق آفریقا کمک میکند تا با بهرهوری بیشتر کشت کنند، فروش خود را افزایش دهند و از محیط زیستشان محافظت نمایند.
جس اسپایرینگ (Jess Spiring)، سردبیر کل برندهای جهانی، در این باره اظهار داشت: «”سپتامبر پایدار” با هدف آغاز گفتگوهای صادقانه و نمایش راهحلهای واقعی شکل گرفته است. ما میخواهیم مستقیماً از صنعت بشنویم – چه چیزی موثر است، چه چیزی موثر نیست و مسیر بعدی ما کجاست. با هم میتوانیم آیندهای هوشمندتر از نظر اقلیمی برای غذا بسازیم.»
همچنین، پخش رایگان برنامه «کلایمت اسمارت فود» در اواخر سپتامبر، میزبان برخی از بزرگترین برندهای غذا و نوشیدنی جهان، از جمله «کرفت هاینز» (Kraft Heinz)، «نستله» (Nestlé) و «هاینکن» (Heineken) خواهد بود. در طول سه قسمت این برنامه، سه موضوع مهم شامل کشاورزی هوشمند، پردازش چرخهای و بستهبندی و برچسبگذاری به تفصیل بررسی خواهد شد.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
این روند بر صادرات و واردات غذا در ایران تأثیر گذاشته، فرصتهایی برای فناوریهای سبز و بستهبندی پایدار ایجاد میکند. کارآفرینان باید به سمت کشاورزی هوشمند و کاهش ضایعات حرکت کنند تا مزیت رقابتی کسب نمایند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟