خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از وبسایت «فود نویگیتور» گزارش میدهد: شرکت جیبیاس (JBS)، بزرگترین تولیدکننده گوشت جهان، با تأسیس شرکت جدیدی به نام «The Vegetarian Butcher Collective»، به طور جدی وارد بازار محصولات گیاهی شد. این شرکت جدید، برندهای گیاهی جیبیاس در اروپا، از جمله «The Vegetarian Butcher» و «Vivera» را نمایندگی خواهد کرد. جیبیاس شرکت ویورا (Vivera) را در سال ۲۰۲۱ به ارزش ۴۳۱ میلیون یورو خریداری کرد و پیش از آن نیز، برند «The Vegetarian Butcher» را از شرکت یونیلیور (Unilever) خریداری کرده بود. روتخر روزندال (Rutger Rozendaal)، مدیرعامل «The Vegetarian Butcher»، معتقد است که این ادغام، سرآغازی برای فصلی جدید و فرصتی برای تسریع «انقلاب غذایی» و کاهش وابستگی به زنجیره غذایی حیوانی است. با این حال، هنوز جزئیات دقیقی از تأثیر این ساختار جدید بر عملکرد این دو برند منتشر نشده است. این اقدام نشاندهنده سرمایهگذاری و تمرکز بیشتر جیبیاس بر محصولات گیاهی است، در حالی که بازار محصولات گیاهی پس از اوج اولیه در اوایل دهه ۲۰۲۰، با چالشهایی در زمینه کیفیت، سلامت و قیمت مواجه شده است.
روند تغییر ذائقه مصرفکنندگان به سمت غذاهای گیاهی، شرکتهای تولیدکننده را بر آن داشته تا محصولات متنوعتری را عرضه کنند؛ بهطوریکه برخی از شرکتها حتی از تقلید طعم و شکل گوشت در محصولات خود فاصله گرفتهاند. شرکت ویورا (Vivera) نیز در همین راستا، در کنار محصولاتی مانند کباب شوارما و استیک گیاهی، محصولاتی مانند «Garden Greens Protein Bites» و «Quick Marinating Tofu» را نیز به خط تولید خود اضافه کرده است.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
ورود بازیگران بزرگ به عرصه گیاهی، زنگ هشداری برای تولیدکنندگان سنتی است. برای حفظ سهم بازار، نوآوری در تولید و بازاریابی محصولات غذایی سالم و متنوع ضروری است.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟