خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز) گزارش میدهد، سومین نمایشگاه محصولات غذایی سلامتمحور از چهارم تا هفتم شهریورماه ۱۴۰۴ در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با حضور ۵۹ شرکت داخلی و استقبال متخصصان تغذیه و فعالان این حوزه، نویدبخش توسعه بازار غذاهای سلامت در ایران است. میلاد بهادری، مدیر اجرایی نمایشگاه، از برنامهریزی برای بینالمللیشدن این رویداد در سالهای آتی خبر داد.
بهادری با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه گفت: «در این دوره ۵۹ شرکت از برندهای شاخص تا تولیدکنندگان کوچک اما نوآور حضور دارند. تمامی محصولات ارائهشده دارای مجوزهای سلامت و نشان سیب سلامت هستند و در گروههای مختلف از جمله محصولات بدون قند، رژیمی، بدون گلوتن و فراسودمند عرضه میشوند.»
وی افزود: «روز نخست نمایشگاه با استقبال گسترده متخصصان تغذیه، فروشگاههای سلامتمحور و مصرفکنندگان حرفهای محصولات سالم همراه شد. این استقبال نشان میدهد جامعه بیش از پیش به سمت مصرف محصولات سلامتمحور گرایش پیدا کرده است.»
بهادری درباره چالشهای برگزاری نمایشگاه امسال گفت: «به دلیل شرایط اقتصادی و همچنین جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، برگزاری نمایشگاه با تأخیر و تغییر تاریخ همراه شد. متأسفانه به همین دلیل حدود ۳۳ شرکت از حضور بازماندند، اما خوشبختانه توانستیم نمایشگاه را با کیفیت مناسب برگزار کنیم.»
مدیر اجرایی نمایشگاه ادامه داد: «نمایشگاه محصولات غذایی سلامتمحور نمونه مشابهی در ایران ندارد. به همین دلیل بهطور جدی به بینالمللی شدن آن فکر میکنیم. اگر شرایط مساعد باشد، سال آینده تعداد شرکتکنندگان را به بیش از ۱۲۰ شرکت خواهیم رساند و طی دو سال آینده زمینه برگزاری بینالمللی این رویداد فراهم خواهد شد.»
وی در پایان با اشاره به برنامههای سازمان برگزارکننده گفت: «آتا رویداد بهعنوان یک برند نوظهور نمایشگاهی در صنایع غذایی، پروژههای متنوعی را در سال ۱۴۰۴ پیشرو دارد. پس از این نمایشگاه، از ۵ تا ۷ آذرماه سومین دوره نمایشگاه فیتکس (تجهیزات و مکملهای ورزشی و محصولات غذایی ویژه ورزشکاران) برگزار میشود و در بهمنماه نیز اولین نمایشگاه فرآوردههای گیاهی در دستور کار قرار دارد.»
بهادری در سخنان پایانی خود از مشارکتکنندگان و بازدیدکنندگان تشکر کرد و گفت: «اعتماد غرفهداران به ما در این شرایط سخت ارزشمند است. امیدوارم توانسته باشیم پاسخگوی این اعتماد باشیم و نمایشگاه برای بازدیدکنندگان نیز دستاورد مفیدی داشته باشد.»
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
رشد این بازار فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است تا با نوآوری در تولید محصولات سالم و اخذ مجوزهای لازم، سهمی از این بازار رو به رشد داشته باشند. تمرکز بر صادرات این محصولات نیز میتواند ارزآوری مناسبی به همراه داشته باشد.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟