هجوم آبنباتی جهش فروش «جولی رانچر» با طعمهای جدید و نوآورانه
برند «جولی رانچر» Jolly Rancher که زیرمجموعه شرکت بزرگ «هرشی» Hershey’s است، با جسارت تمام، رویکردی نوآورانه در پیش گرفته و رنگ و بوی تازهای به دنیای شیرینیجات بخشیده است
این غول صنعت تنقلات که بیشتر با برندهایی همچون «ریسیز» Reese s و «هرشی کیسیز» Hershey’s Kisses شناخته میشود، شاهد افزایش چشمگیر فروش «جولی رانچر» پس از ورود این آبنبات رنگارنگ به دستههای جدیدی مانند پاستیل بوده است فروش «جولی رانچر» به تنهایی در سال ۲۰۲۴ به ۴۰۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است
آلن دارک، مدیر سبد شیرینیجات هرشی، در مصاحبهای گفت «در میان کسبوکارهای غیرشکلاتی یا شیرینیجات، جولی رانچر جایگاه ویژهای دارد »
به گفته هرشی، برند ۷۶ ساله «جولی رانچر» بیشتر به خاطر طعمهای میوهای برجستهاش مانند هندوانه و تمشک آبی شناخته میشود این ویژگی فرصتهای بیشتری را برای این شرکت پنسیلوانیایی فراهم کرده تا طعمهای محبوب خود را به بافتهای دیگری نیز وارد کند
هرشی از سال ۲۰۲۰ با عرضه مجدد پاستیلها با اشکال، طعمها و بستهبندیهای جدید، توجه بیشتری به نوآوری در «جولی رانچر» نشان داد
سال گذشته، هرشی «طنابهای جولی رانچر» Jolly Rancher Ropes را روانه بازار کرد که شامل یک لایه بیرونی جویدنی و یک لایه میانی نرم با طعم میوه بود هر طناب دارای دو طعم سیب سبز و هندوانه، یا تمشک آبی و گیلاس بود در سال ۲۰۲۵ نیز، هرشی «جولی رانچر خشک شده» Jolly Rancher Freeze Dried را عرضه کرد که با بافتی سبک و منحصربهفرد، تجربهای متفاوت و لذتبخشتر را برای مصرفکنندگان فراهم میکند
موج نوآوری باعث کاهش وابستگی «جولی رانچر» به آبنباتهای سخت نمادین خود شده است در حالی که این بخش هنوز در حال رشد است و از پایان سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۵۰ میلیون دلار افزایش فروش داشته، اما امروزه کمتر از نیمی از فروش این برند از آبنباتهای سخت حاصل میشود، در حالی که این رقم حدود یک دهه پیش ۸۰ درصد بود
دارک گفت «ما از طرف مصرفکنندگان مجوز زیادی داریم تا کارهای مختلف را در اشکال مختلف با جولی رانچر انجام دهیم، اما طعمهای خود را حفظ کنیم »
دارک اظهار داشت توانایی «جولی رانچر» در ایفای نقش در دستههای مختلف شیرینیجات، «هم رهاییبخش و هم چالشبرانگیز است» و به این برند اجازه میدهد تا به سرعت وارد یک روند داغ جدید شود یا یک محصول فصلی را عرضه کند در عین حال، این امر مدیران را مجبور میکند تا «کمی خویشتنداری به خرج دهند، زیرا هر شکل ممکنی در اختیار شماست »
تا به امروز، استراتژی نوآوری «جولی رانچر» نتیجه داده است این برند که تنها سه سال پیش در رتبه ۱۱ در میان شیرینیجات غیرشکلاتی قرار داشت، طبق اعلام هرشی، امروزه به رتبه ۵ صعود کرده است
با افزایش تقاضا، هرشی از گسترش برند «جولی رانچر» به دستههای جدید خودداری میکند تا بر رشد محصولات موجود خود تمرکز کند دارک گفت «طنابها مسیر طولانی در پیش دارند»، در حالی که هرشی «به سختی میتواند با تقاضا برای خشک شدهها همگام شود »
دارک اعتراف کرد «همین مقدار برای مشغول نگهداشتن ما کافی است »
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟