خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از Food Dive گزارش میدهد:
نوآوریهای جذاب در صنعت غذا: از کراکرهای طعمدار ریتر تا ودکای تند
ریتر و طعمهای شیرین و شور جدید
برند ریتر (Ritz) با عرضه کراکرهای مینی طعمدار شده با “Drizzled Mini crackers” وارد بازار رو به رشد خوراکیهای شیرین و شور شده است. این محصول که متعلق به شرکت موندلِز (Mondelēz) است، طعم کرهای و شور نمادین ریتر را با لایهای از فاج یا کارامل در بالا و پایین کراکر ترکیب میکند. تحقیقات نشان میدهد که تقریباً دو سوم مصرفکنندگان، میانوعدههایی با طعمهای ترکیبی شیرین و شور را ترجیح میدهند.
استراتژی ریتر برای آینده
مدلین وینسنت، سخنگوی موندلِز، در این باره میگوید: “با نوآوریهایی مانند Drizzled Minis، ما در حال ساختن بر روی طعم نمادین خود هستیم و همزمان با ترندهای رو به رشد شیرین و شور، که بسیاری از مصرفکنندگان و طرفداران کراکرهای ما از قبل به آن علاقه نشان دادهاند، همراه میشویم.” این کراکرهای جدید همچنین برای مصرفکنندگانی که به دنبال یک گزینه دلچسب و قابل حمل برای میانوعده در طول روز هستند، جذاب است. ریتر در سال ۲۰۲۶ قصد دارد “مرزهای آنچه یک کراکر میتواند باشد را جابجا کند – ضمن اینکه به تمام چیزهایی که طرفداران دوست دارند وفادار میماند.” این برند استراتژی محکمی برای تبدیل شدن به یکی از پنج برند برتر در دسته خوراکیهای شور از طریق نوآوری و افزایش حضور در مناسبتهای کلیدی میانوعده دارد.
استولی و ودکای فلفلی برای بلا مری
شرکت استولی (Stoli) با معرفی ودکای طعمدار شده با فلفل هالاپینو (Halapeño Pepper Vodka) قصد دارد کوکتلهای بلا مری (Bloody Mary) را هیجانانگیزتر کند. این محصول که تولید آن در لوئیزیانا آغاز شده، الهام گرفته از فرهنگ غذایی منطقه است که به خاطر طعمهای قوی، مهماننوازی گرم و طعم تند امضای خود شناخته میشود.
بازگشت قدرتمند پس از مشکلات
استولی، که سابقه طولانی در محبوب کردن ودکاهای طعمدار در دهه ۱۹۶۰ دارد، این طعم جدید را در زمانی عرضه میکند که علاقه مصرفکنندگان به غذاها و نوشیدنیهای تند، از جمله الکل، رو به افزایش است. مارینا ترویانوفسکایا، مدیر ارشد بازاریابی استولی، اظهار داشت: “با افزایش تقاضا برای کوکتلهای تند و فرهنگ برانچ، STOLI Halapeño Pepper به طور خاص برای تبدیل شدن به بهترین ودکای تند برای یک بلا مری سطح بالاتر طراحی شده است.” این اولین نوآوری این برند پس از اعلام ورشکستگی تولیدکننده آمریکایی آن در سال ۲۰۲۴ است.
لِرد سوپرفود و کرمِرهای ارگانیک
شرکت لِرد سوپرفود (Laird Superfood) خط تولید کرمِرهای خود را با مواد اولیه ارگانیک بازسازی کرده و میکسهای هیدراتاسیون جدیدی را عرضه میکند. کرمِرهای مایع گیاهی این برند که حاوی قارچ “شیرِ سرِ شیر” (Lion’s Mane mushroom) هستند، اکنون با استفاده از مواد اولیه دارای گواهی ارگانیک USDA، مانند شیر نارگیل ارگانیک و عصاره وانیل ارگانیک تولید میشوند. قارچ شیرِ سرِ شیر به دلیل فوایدش برای سلامت روده و عملکرد شناختی شناخته شده است.
نوآوری در میکسهای هیدراتاسیون
لِرد همچنین دو طعم جدید برای پودرهای هیدراتاسیون خود معرفی کرده است: “Wild Berry” که ترکیبی از توتهای غنی از آنتیاکسیدان است و “Tropical Punch” که ترکیبی از میوهها و روغن پرتقال واقعی است. این محصولات حاوی جلبک دریایی قرمز Aquamin برای تامین کلسیم و منیزیم هستند. این برند که در سال ۲۰۱۵ توسط لِرد همیلتون تاسیس شد، به خاطر کرمِرهای قهوه عملکردی مبتنی بر قارچ خود شناخته میشود. فروش این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
ترند شیرین و شور و مواد اولیه ارگانیک فرصتهایی برای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد میکند. تمرکز بر محصولات تند و ارگانیک میتواند مزیت رقابتی در بازار ایجاد کند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟