خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از Food Dive گزارش میدهد:
تنظیمگری مواد غذایی در آمریکا؛ چالشهای پیشروی تولیدکنندگان در سال ۲۰۲۴ و نگاه به ۲۰۲۶
در سالی که گذشت، بحث سلامت غذا در مرکز توجه حرکت “Again America Healthy Make” دولت ترامپ قرار گرفت و شرکتهای تولیدکننده مواد غذایی با مقررات جدیدی مواجه شدند که بر فروش و مصرف محصولاتشان فشار آورد. قانونگذاران هر دو طیف سیاسی از نگرانیهای مصرفکنندگان در مورد رنگهای مصنوعی یا سایر مواد تشکیلدهنده غذاهای فوق فرآوری شده بهره بردند. در حالی که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داوطلبانه از شرکتها خواسته است تا پایان سال آینده رنگهای مصنوعی را حذف کنند، چندین ایالت، به ویژه تگزاس، کالیفرنیا و ویرجینیای غربی، با ممنوعیت کامل یا محدودیتهای برچسبگذاری بر مواد غذایی حاوی برخی مواد خاص، گامی فراتر نهادند.
قانونگذاری ایالتی و مسیر پرپیچوخم شرکتها
با توجه به اینکه بعید است کنگره در قوانین ایالتی مداخله کند، شرکتهای مواد غذایی عملاً برای پیمایش در میان مجموعهای از مقررات پراکنده، تنها هستند. برخی از این شرکتها با حذف رنگهای مصنوعی یا کنار گذاشتن موادی مانند روغنهای دانهدار، فرمولاسیونهای سازگار با شعار “Again America Healthy Make” را معرفی کردهاند.
مقاومت در برابر مقررات جدید
با این حال، برخی دیگر از شرکتها در حال مبارزه هستند و معتقدند مقررات ایالتی مصرفکنندگان را گمراه میکند و همچنین قانون فدرال را نقض میکند. برخی از بزرگترین گروههای لابیگری که نماینده شرکتهای مواد غذایی و نوشیدنی مانند Kraft Heinz و Coca-Cola هستند، به دلیل مقررات ایالتی از ایالتها شکایت کردهاند. این روند احتمالاً در سال ۲۰۲۶ نیز ادامه خواهد یافت، چرا که این قوانین به تاریخ اجرایی شدن خود نزدیکتر میشوند. Food Dive مهمترین داستانهایی را که مقررات مواد تشکیلدهنده را در سال جاری شکل دادند، جمعآوری کرده است که بسیاری از آنها پیامدهایی برای شرکتها در سال ۲۰۲۶ خواهند داشت.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
مقررات سختگیرانهتر بر مواد غذایی در آمریکا، فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی جهت تمرکز بر فرمولاسیونهای سالمتر و طبیعیتر ایجاد میکند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟