خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فود دایو گزارش میدهد:
شرکت مانستر، با معرفی نوشیدنی انرژیزای جدید خود به نام “فلرت” (Flrt) که حاوی عناصر سلامتبخشتر است، خود را برای رقابت با دیگر نوشیدنیهای انرژیزا که بر گروه مصرفکنندگان زن تمرکز دارند، آماده میکند. این اقدام مانستر، بازار نوشیدنیهای انرژیزای سلامتمحور را وارد فاز جدیدی از رقابت کرده است که پیشبینی میشود با استقبال مصرفکنندگان، به ویژه زنان، روبهرو شود.
رقابت داغ در بازار نوشیدنیهای انرژیزای “سلامتمحور”
یکی از بزرگترین رقبای مانستر در این بازار، برند “آلانی نو” (Alani Nu) خواهد بود. این برند پیشتر در سال جاری میلادی توسط غول نوشیدنیهای انرژیزا، سلسیوس (Celsius)، به مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار خریداری شده بود. آلانی نو در ماه آوریل از مرز فروش ۱ میلیارد دلار عبور کرد و عامل اصلی افزایش ۸۴ درصدی درآمد سلسیوس در سهماهه دوم سال جاری بود که نشاندهنده پتانسیل عظیم این بازار است.
دیدگاه سلسیوس در مورد ورود مانستر
توبی دیوید، رئیس کارکنان سلسیوس، در یک ارائه به سرمایهگذاران، به ورود مانستر به بازار نوشیدنیهای انرژیزای زنمحور اشاره کرد و بیان داشت که ساخت یک برند زمانبر است. دیوید گفت: “سلسیوس، ما برای همیشه حضور داشتهایم. این چیزی است که زمان میبرد و ما احساس میکنیم که به وضوح رهبران این دسته هستیم، به خصوص در مورد محصولات زنانه و بدون شکر. در حالی که ما پیشبینی میکنیم که بازیگران دیگری نیز وارد میدان شوند و همیشه هم خواهند شد، ما یک مزیت آغازین داریم.”
روندی رو به رشد: سلامت و تندرستی در نوشیدنیها
معرفی “فلرت” آخرین نمونه از یک روند رو به رشد در بازار است که به سلامت و تندرستی، که عمدتاً توسط زنانی که به دنبال قند کمتر، کافئین پایینتر و سایر مزایای عملکردی هستند، پاسخ میدهد. “نوترابولت” (Nutrabolt)، تولیدکننده نوشیدنی انرژیزای “سیفور انرژی” (C4 Energy)، نیز پیشتر در سال جاری در شرکت سلامتمحور “بلوم نوترشن” (Bloom Nutrition) سرمایهگذاری کرد که به گسترش محصولات سلامت و سبد نوشیدنیهای خود برای جلب نظر زنان کمک شایانی کرده است.
سکوت مانستر درباره فلرت
یک سخنگوی مانستر از ارائه جزئیات بیشتر در مورد محصول “فلرت” خودداری کرد.
عملکرد قدرتمند مانستر و برنامههای آتی
تقاضای فزاینده برای نوشیدنیهای انرژیزا به نفع مانستر، یکی از پیشگامان این صنعت، بوده است. این شرکت گزارش داد که فروش خالص سهماهه سوم آن به ۲.۲ میلیارد دلار رسیده است که نشاندهنده افزایش ۱۶.۸ درصدی نسبت به سال قبل است. بخش نوشیدنیهای انرژیزای آن، که شامل برندهای مانستر، رین (Reign) و بنگ (Bang) میشود، ۱۷.۷ درصد رشد داشته است.
مانستر قصد دارد طیف متنوعی از نوشیدنیهای جدید را برای استفاده از بازار پررونق انرژی معرفی کند، از جمله “مانستر انرژی اولترا پانک پانچ” (Monster Energy Ultra Punk Punch)، “فول ثراتل رد اپل” (Full Throttle Red Apple) و “اناواس گرند پریکس گواوا” (NOS Grand Prix Guava). همچنین، این شرکت طبق اعلام خود، در حال برنامهریزی برای عرضه یک نوشیدنی بدون شکر دیگر به نام “استورم انرژی” (Storm Energy) است که دارای عناصر سلامتمحور اضافی نیز خواهد بود.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
این روند نشاندهنده فرصت بزرگی برای تولید نوشیدنیهای سلامتمحور داخلی با تمرکز بر نیازهای خاص مصرفکنندگان زن در ایران است. کارآفرینان میتوانند با نوآوری در فرمولاسیون (کافئین/شکر کمتر، افزودنیهای گیاهی) و بستهبندی جذاب، سهم بازار قابل توجهی کسب کنند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟