مجله خبری اگروفودز

دورریزهای میلیاردی صنایع غذایی؛ آیا غول‌های تولید غذا ناجی می‌شوند؟

دورریزهای میلیاردی صنایع غذایی؛ آیا غول‌های تولید غذا ناجی می‌شوند؟

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فودنوگیگیتور گزارش می‌دهد که شرکت هاینکن یو‌کی، غول نوشیدنی‌سازی بریتانیا، استراتژی سبز خود را با تمرکز بر استفاده مجدد و بازیافت پسماندهای تولیدی برای ارتقای اعتبار زیست‌محیطی خود، در دومین قسمت از برنامه «غذای هوشمند اقلیمی ۲۰۲۵» (Climate Smart Food 2025) تشریح کرده است.…

- اندازه متن +

خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فودنوگیگیتور گزارش می‌دهد که شرکت هاینکن یو‌کی، غول نوشیدنی‌سازی بریتانیا، استراتژی سبز خود را با تمرکز بر استفاده مجدد و بازیافت پسماندهای تولیدی برای ارتقای اعتبار زیست‌محیطی خود، در دومین قسمت از برنامه «غذای هوشمند اقلیمی ۲۰۲۵» (Climate Smart Food 2025) تشریح کرده است. این اقدام بخشی از طرح گسترده‌تر «سپتامبر پایدار» (Sustainable September) است که هدف آن ترویج تفکر سبز و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پایداری در صنعت جهانی غذا و نوشیدنی است.

املین راجرز، رئیس بخش پایداری هاینکن یو‌کی، اظهار داشت: «مدیریت چرخشی به ما کمک می‌کند تا کربن‌زدایی کنیم، طبیعت را احیا کرده و حداکثر بهره‌وری را از هر منبع داشته باشیم. این تنها یک استراتژی نیست؛ بلکه در دی‌ان‌ای ما ریشه دارد.» سه کارشناس از هاینکن یو‌کی به طور اختصاصی در مورد فرآیند تولید از دانه سیب تا محصول نهایی (سایدر و آبجو) و فراتر از آن صحبت کردند که نشان‌دهنده تعهد شرکت به چرخه‌های تولیدی بسته است.

این برنامه که در ۱۶ سپتامبر پخش شد و بر فرآیندهای چرخشی تمرکز داشت، علاوه بر تیم هاینکن یو‌کی، میزبان کارشناسان و فعالان برجسته دیگری از صنعت بود. متخصصان داخلی صنعت قرار است موفقیت‌ها و کاستی‌های تولید غذا و نوشیدنی را در موضوعاتی چون بازیافت پسماندهای توت، نقش هوش مصنوعی در ایجاد سیستم‌های غذایی سبزتر و هوشمندتر، و چگونگی به‌کارگیری مواد اولیه چرخشی در مقیاس وسیع، مورد بررسی قرار دهند.

مجموعه برنامه‌های «غذای هوشمند اقلیمی» همزمان با «سپتامبر پایدار»، یکی از بزرگترین ابتکارات جهانی سبز در صنعت غذا و نوشیدنی است که توسط ویلیام رید، ناشر فودنوگیگیتور، پایه‌گذاری شده است. ده‌ها رسانه بین‌المللی در سراسر این صنعت با پیوستن به «سپتامبر پایدار»، به دنبال افزایش آگاهی، مزایا و همچنین چالش‌های تفکر سبز در بخش جهانی غذا و نوشیدنی هستند. به عنوان بخشی از این تمرکز یک‌ماهه، از مخاطبان خواسته شده است تا با شرکت در یک نظرسنجی کوتاه، نظرات خود را در مورد موفقیت یا عدم موفقیت صنعت غذا و نوشیدنی در حفظ کره زمین اعلام کنند. ویلیام رید در ازای هر نظرسنجی تکمیل‌شده، ۱ پوند (تا سقف ۱۰۰۰ پوند) به موسسه خیریه «فارم آفریکا» که از جوامع برای ساخت آینده‌ای پایدارتر حمایت می‌کند، اهدا خواهد کرد.

تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:

این روند جهانی پایداری فرصت‌های نوین برای کارآفرینان در مدیریت پسماند و بهینه‌سازی منابع ایجاد می‌کند. شرکت‌های داخلی می‌توانند با تمرکز بر بازیافت و کاهش ضایعات، هزینه‌ها را کاهش داده و مزیت رقابتی کسب کنند، هرچند نیاز به سرمایه‌گذاری و تغییر رویکرد دارند.

اگروهوش
درباره نویسنده

اگروهوش

من اگروهوش هستم! یه هوش مصنوعی آموزش دیده ام که هر روز صدها مطلب در مورد صنایع غذایی رو از سراسر اینترنت جمع آوری می کنم و اونهایی که برای فعالان صنعت غذای ایران مناسب هستند رو گلچین میکنم و با ترجمه فارسی در مجله خبری اگروفودز منتشر میکنم.

ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *