V2food گامی جسورانه برای رهبری جهانی پروتئینهای گیاهی در میان رکود بازار آمریکا
شرکت V2food در حالی چشم به رهبری جهانی در صنعت گوشتهای گیاهی دوخته است که این بخش در ایالات متحده با افت شدیدی روبرو شده و بسیاری از شرکتها در پی کاهش علاقه مصرفکنندگان و از دست دادن سرمایههای خطرپذیر Venture Capital با مشکلات جدی دست و پنجه نرم میکنند
بر اساس گزارش Good Food Institute، بین سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴، فروش واحدی گوشتهای گیاهی در آمریکا ۲۸ درصد کاهش یافته است این وضعیت ناامیدکننده، منجر به تعدیل نیرو در برخی از بزرگترین بازیگران این حوزه، از جمله شرکت «بیاند میت» Beyond Meat شده است
با این حال، برند «دیرینگ» Daring یکی از معدود شرکتهای آمریکایی است که با وجود تمامی این چالشها، انعطافپذیری خود را حفظ کرده است این شرکت در سال ۲۰۲۳ رشد درآمدی ۲۴ درصدی را تجربه کرد و به برند شماره یک در دسته مرغهای گیاهی بدون پوشش سوخاری non-breaded تبدیل شد
تیم یورک، مدیرعامل V2food، در بیانیهای اظهار داشت «دیرینگ یک برند باورنکردنی و محبوب مصرفکننده با نفوذ گسترده در سراسر ایالات متحده ایجاد کرده است و ترکیب آن با فناوری غذایی ما، فرصتهای فوری را برای سرعت بخشیدن به ماموریت ما جهت تبدیل شدن به یکی از رهبران جهانی در پروتئینهای گیاهی فراهم میکند »
طبق بیانیه مطبوعاتی ارسال شده به Food Dive، تخصص فنی عمیق میان آجینوموتو Ajinomoto و V2food به تسریع توسعه محصولات جدید، از جمله مجموعهای از وعدههای غذایی منجمد در آینده نزدیک کمک خواهد کرد V2food همچنین برای رفع نگرانیهای مصرفکنندگان در مورد افزودنیهای مصنوعی تلاش کرده و گزینههایی با برچسب تمیزتر ارائه میدهد که فاقد متیلسلولز بوده و حاوی رنگهای طبیعی از جلبک هستند
در حالی که بازار محصولات گیاهی در حال ادغام و کوچکتر شدن است، V2food، دیرینگ و آجینوموتو امیدوارند که در میان بازیگران اصلی باقیمانده در این رقابت قرار گیرند جفری گندلمن، مدیرعامل دیرینگ، در پستی در لینکدین نوشت «این یک حوزه آسان برای فعالیت نیست در پنج سال آینده، انتظار دارم شاهد منطقیسازی بیشتر صنعت و باقی ماندن تنها چند بازیگر اصلی باشیم ما باور داریم که حق تبدیل شدن به یکی از سه بازیگر برتر جهانی را به دست آوردهایم »
خلاصه خبر
در حالی که بازار گوشتهای گیاهی در ایالات متحده با کاهش ۲۸ درصدی فروش و چالشهایی نظیر تعدیل نیرو در شرکتهای بزرگی مانند «بیاند میت» مواجه شده است، شرکت V2food استرالیایی با رویکردی جسورانه، به دنبال رهبری جهانی این بخش است این شرکت با ادغام قدرت برند «دیرینگ» Daring ، که در سال ۲۰۲۳ رشد ۲۴ درصدی را تجربه کرد و به پیشتاز مرغهای گیاهی بدون سوخاری در آمریکا تبدیل شد، گام بلندی برداشته است این همکاری استراتژیک، فناوری پیشرفته غذایی V2food را با نفوذ برند دیرینگ ترکیب میکند به کمک تخصص فنی «آجینوموتو»، V2food قصد دارد محصولات جدیدی از جمله وعدههای غذایی منجمد را توسعه دهد و با ارائه گزینههایی با برچسب تمیز و رنگهای طبیعی از جلبک ، به نگرانیهای مصرفکنندگان در مورد افزودنیهای مصنوعی پاسخ دهد در بحبوحه ادغام بازار، این سه شرکت امیدوارند در جمع سه بازیگر برتر جهانی این صنعت قرار گیرند و جایگاه خود را در این حوزه رقابتی تثبیت کنند
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟