خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از گراسری دایو (Grocery Dive) گزارش میدهد:
گروه شرکتهای سیو مارت (The Save Mart Companies) در راستای مجموعهای گستردهتر از ابتکارات طراحی شده برای کمک به خریداران در مواجهه با افزایش قیمت مواد غذایی و عدم قطعیت اقتصادی، در حال آمادهسازی برای عرضه خط جدیدی از محصولات گوشت با برند خصوصی (پرایوت لیبل) و فرآوریشده به حداقل رسیده است. این اقدام با هدف ارائه گزینههای مقرونبهصرفه پروتئینی به مصرفکنندگان در ایالتهای کالیفرنیا و نوادا صورت میگیرد.
راهاندازی خط تولید گوشت برند خصوصی
اندی کامر، معاون بازاریابی این فروشگاه زنجیرهای، اعلام کرد که این محصولات با قیمت مناسب، شامل گوشت گاو، گوشت خوک و گوشت مرغ، از اواسط ماه نوامبر در فروشگاهها ظاهر خواهند شد و عرضه رسمی آنها در ماه دسامبر آغاز میشود. این گوشتها که همگی فاقد مواد افزودنی مصنوعی هستند، در بستهبندیهایی عرضه خواهند شد که نام هر بنر فروشگاه را بر روی خود دارند.
فروشگاههای تحت پوشش
گروه شرکتهای سیو مارت ۱۹۱ فروشگاه را در کالیفرنیا و نوادا تحت بنرهای سیو مارت (Save Mart)، لاکی (Lucky) و فودمکس (FoodMaxx) اداره میکند. این شرکت همچنین ۱۱ فروشگاه راثس (Roth’s) و چاکس فرش مارکتس (Chuck’s Fresh Markets) را در ایالتهای اورگن (Oregon) و واشینگتن (Washington) اداره میکند که بخشی از این برنامه جدید نیستند.
کامر در مصاحبهای اظهار داشت: “هدف اصلی از این کار، ارائه پروتئینهای با کیفیت به خانوادهها با قیمتی مقرونبهصرفه است تا دسترسی به تغذیه سالم را تسهیل کند. هزینههای گوشت همچنان در حال افزایش است و این یک چالش واقعی است که ما و مشتریانمان با آن مواجهیم.”
مواجهه با تورم بیسابقه قیمت گوشت
قیمت گوشت در سال ۲۰۲۵ به شدت افزایش یافته و نرخ تورم در این گروه کالایی در ماه سپتامبر به ۸.۵ درصد سالانه رسیده است. این در حالی است که تورم کلی مواد غذایی در همان ماه ۲.۷ درصد و قیمتها در مجموع ۳ درصد افزایش یافته بود.
زب ارلی، معاون ارشد بازرگانی گروه شرکتهای سیو مارت، در مصاحبهای گفت: “وقتی به بودجه کلی غذای خود نگاه میکنید، معمولاً گوشت یکی از پرهزینهترین محصولات به ازای هر بسته است. فکر میکنم این نکته مهمی است که ما برای مصرفکنندگان در هنگام تصمیمگیری در مورد نحوه هزینه کردن برای غذا، اضافه میکنیم.”
ارلی افزود که گروه شرکتهای سیو مارت قصد دارد مجموعه محصولات برند خصوصی خود را در سال ۲۰۲۶ بیشتر گسترش دهد، اگرچه از ذکر نوع محصولاتی که شرکت در حال بررسی اضافه کردن آنهاست، خودداری کرد. او گفت که محصولات برند خصوصی سهم بیشتری از فروش این فروشگاه زنجیرهای را نسبت به هر یک از برندهای دیگر که حمل میکند، به خود اختصاص میدهند.
برنامه جامع “رایت بای یو” برای پسانداز
راهاندازی خط تولید گوشت برند خصوصی بخشی از برنامه پسانداز چندوجهی موسوم به “رایت بای یو” (Right By You) است که گروه شرکتهای سیو مارت هفته گذشته آن را اعلام کرد. این برنامه شامل تخفیفاتی بر روی برخی محصولات، تحویل رایگان تا پایان سال برای سفارشهای بالای ۳۵ دلار که از طریق وبسایتهای تجارت الکترونیک شرکت ثبت شدهاند، و کوپنهای دیجیتال “بهبودیافته” در ماه نوامبر است.
تخفیفات ویژه تعطیلات
گروه شرکتهای سیو مارت همچنین یک کمپین تبلیغاتی غذای متمرکز بر جشن شکرگزاری ارائه میدهد که شامل غذای کافی برای ۱۰ نفر با قیمتی کمتر از ۶ دلار به ازای هر نفر در فروشگاههای سیو مارت و لاکی و کمتر از ۵ دلار به ازای هر نفر در فودمکس است. این پیشنهاد ویژه تا زمان کریسمس ادامه خواهد داشت.
کامر گفت که اندازه نسبتاً کوچک گروه شرکتهای سیو مارت به آنها کمک کرده تا این ابتکار پسانداز را با سرعت بیشتری پیش ببرند. او بیان کرد: “ما به عنوان یک فروشگاه زنجیرهای منطقهای مزایای زیادی داریم، جایی که میتوانیم از بسیاری از روابط محلی و روابط با تامینکنندگان خود بهره ببریم تا بتوانیم این کار را در مقیاس و با در نظر گرفتن مشتری به گونهای انجام دهیم که فکر میکنم زنجیرههای بزرگتر در انجام آن با مشکل بیشتری روبرو هستند.”
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
افزایش قیمت گوشت در ایران فرصتی برای توسعه برندهای خصوصی فرآوریشده کمینه ایجاد میکند. تولیدکنندگان و خردهفروشان داخلی میتوانند با تمرکز بر تأمین محلی و زنجیره تأمین بهینه، محصولات پروتئینی باکیفیت و مقرونبهصرفه عرضه کرده و سهم بازار خود را افزایش دهند.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟