خبرگزاری تخصصی اگروفودز به نقل از فود دایو گزارش میدهد:
نوآوریهای طعمی جسورانه کرفت مک: از پای سیب تا همهچیزبگل
شرکت کرفت مک، زیرمجموعه غول صنایع غذایی کرفت هاینز، با یک محصول جدید و غیرمنتظره، سنتهای غذایی را به چالش کشیده است. این شرکت، مکاندچیز با طعم پای سیب را به عنوان یک پیشنهاد فصلی و با تعداد محدود، به بازار معرفی کرده که منحصراً از طریق پلتفرم تجارت الکترونیک والمارت در دسترس است. این نوآوری در پاسخ به گرایش مداوم مصرفکنندگان به ترکیب طعمهای شیرین و شور و همچنین عادت دیرینه برخی افراد به مصرف پنیر چدار روی برشهای پای سیب صورت گرفته است.
چرا پای سیب؟
به گفته کرفت هاینز، ترکیب طعمهای شیرین و شور همچنان یک روند پایدار در صنعت غذا محسوب میشود. همچنین، این شرکت به سنت دیرینه برخی از مصرفکنندگان که پنیر چدار را روی پای سیب خود قرار میدهند، اشاره کرده است. این عادت نشاندهنده پذیرش ترکیبات طعمی غیرمعمول توسط بخشی از بازار است که کرفت مک تلاش کرده تا آن را در محصول جدید خود بازتاب دهد.
عرضه محدود و چشمانداز آینده
شریل باربی، مدیر ارتباطات کرفت هاینز برای کرفت مکاندچیز، در بیانیهای اظهار داشت: “در این فصل تعطیلات، ما میخواستیم تجربهای بهیادماندنی برای طرفداران مکاندچیز خلق کنیم که به اندازه خود ترکیب طعمی، غیرمنتظره باشد.” او همچنین افزود که این محصول “آغازی برای نوآوریهای شوکهکننده و خوشمزه بیشتری از این برند” خواهد بود. این رویکرد نشاندهنده استراتژی کرفت هاینز برای هیجانانگیز نگه داشتن برند کلاسیک مکاندچیز است.
سابقه کرفت هاینز در طعمهای غیرمنتظره
کرفت هاینز پیش از این نیز برای ارائه طعمهای جدید و متمایز به مکاندچیز کلاسیک خود، خارج از چارچوب عمل کرده است. سال گذشته، این شرکت طعم همهچیزبگل را معرفی کرد و در سال ۲۰۲۱ نیز یک نسخه محدود از کندی کرفت مکاندچیز را عرضه کرد که شامل یک “بسته طعم آبنباتی” بود که رشتهها را صورتی میکرد. این عرضههای منحصربهفرد در زمانی اتفاق میافتند که مصرفکنندگان، به ویژه خریداران جوانتر، به دنبال طعمهای جدید و بدیع هستند. تولیدکنندگان نیز با معرفی محصولاتی که طعمهای دو غذای معمولاً متفاوت را با هم ترکیب میکنند، به این روند توجه کرده و سعی در افزایش آگاهی از برند خود دارند.
معرفی “باترنیز” تیلاموک: ترکیبی انقلابی برای ساندویچ پنیر گریلشده
تیلاموک کانتی کریمری آسوسیشن با همکاری برند مایونز ژاپنی کیوپی، محصولی نوآورانه و با تعداد محدود به نام “باترنیز” (Butternaise) را عرضه کرده است. این چاشنی ترکیبی از کره فوقخامهای بدون نمک تیلاموک و مایونز ارگانیک تازه عرضه شده کیوپی، به همراه برخی ادویههاست. تیلاموک، باترنیز را به عنوان یک ماده اولیه کلیدی برای تهیه ساندویچ پنیر گریلشدهای که هم نرم و آبدار باشد و هم پوسته بیرونی تردی داشته باشد، معرفی میکند.
موفقیت فوری و جایگاه چاشنیها در بازار
شرکت لبنیاتی تیلاموک در بیانیهای اعلام کرد: “این چاشنی ابریشمی برای مالیدن سخاوتمندانه روی نان انتخابی شما در نظر گرفته شده تا بهترین پوسته طلایی را برای شاهکار ساندویچ پنیر گریلشده شما ایجاد کند.” آنها این محصول را “تلفیقی که هرگز فکر نمیکردید به آن نیاز دارید، اما بدون آن نمیتوانید زندگی کنید” توصیف کردند. این محصول که از تاریخ ۶ نوامبر در وبسایت تیلاموک برای فروش قرار گرفت، در کمتر از دو دقیقه به طور کامل فروخته شد که نشاندهنده استقبال بینظیر بازار از این نوآوری است. با افزایش تمایل مصرفکنندگان به غذا خوردن در خانه و تجربه غذاهای با کیفیت رستورانی، آنها به دنبال مواد اولیه و چاشنیهای نوآورانه برای ارتقای کیفیت وعدههای غذایی خود هستند.
رونق بازار سس و چاشنی
بازارهای جهانی سس و چاشنی طبق گزارش اینووا مارکت اینسایتس، بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ به طور مداوم رشد کرده و نرخ رشد مرکب سالانه ۶ درصدی را تجربه کردهاند. این آمار نشاندهنده اهمیت فزاینده چاشنیها و نقش آنها از یک “مکمل” به یک “بازیگر اصلی” در تجربه آشپزی خانگی است.
ورود امرالد آور به بازار آبنباتهای صمغی تتراکانابینول (THC)
امرالد آور، برند کوکتلهای کانابیس متعلق به بوستون بیر، در حال گسترش خط تولید خود با عرضه آبنباتهای صمغی تتراکانابینول (THC) است. این برند، آبنباتهای صمغی با طعم هلو و انگور سفید را که یادآور کوکتلهای کلاسیک هستند، عرضه خواهد کرد. هر بسته دو عددی این آبنباتها حاوی ۵ میلیگرم THC است که ماده روانگردان در ماریجوانا به شمار میرود.
تعهد به کیفیت در محصولات کانابیس
این آبنباتهای صمغی که با رزین زنده و الماسهای بدون حلال (solventless diamonds) غنی شدهاند، در فروشگاههای مجاز سراسر انتاریو و آلبرتا کانادا در دسترس خواهند بود. پل ویور، مدیر بخش کانابیس بوستون بیر، در این باره اظهار داشت: “شرکت بوستون بیر به ساخت نوشیدنیهای باکیفیت مشهور است و ما همین تعهد به برتری را به آبنباتهای صمغی خود نیز میآوریم.”
گسترش پورتفولیوی کانابیس بوستون بیر
نوشیدنیهای امرالد آور در ژانویه ۲۰۲۵ (که به نظر میرسد یک خطای تایپی و منظور ۲۰۲۴ یا قبلتر است، با توجه به گسترش کنونی محصول) با مجموعهای از کوکتلهای کانابیس غیرالکلی آماده نوشیدن (RTD) عرضه شد و اکنون در ۶۰۰ فروشگاه مجاز در سراسر کانادا با طعمهایی نظیر آگاو، لیموترش و نمک دریایی، کرنبری و مرکبات، و زنجبیل و لیموترش در دسترس است. هر کوکتل قوطیشده حاوی ۱۰ میلیگرم THC است. دیگر محصول کانابیس بوستون بیر، “تیپات” (TeaPot)، یک چای سرد حاوی کانابیس است که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد. کسبوکار THC این شرکت منحصراً در کانادا فعالیت میکند و بوستون بیر دادههای فروش خاصی برای این واحد منتشر نمیکند.
چالشهای رگولاتوری و بازار کانادا
صنعت کانابیس مسیری جدید برای غولهای آبجوسازی ایجاد کرده است تا با کاهش مصرف الکل، سبد محصولات خود را متنوع کنند. با این حال، عدم قطعیتهای نظارتی در ایالات متحده، بسیاری از این کسبوکارها را به کانادا، جایی که این ماده قانونی است، محدود کرده است.
تحلیل اگروفودز برای فعالان صنعت غذا:
نوآوریهای طعمی جسورانه (مانند مکاندچیز پای سیب) و چاشنیهای ترکیبی (مثل باترنیز) فرصتهای بکری برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد میکنند. با توجه به ذائقه پیچیده ایرانی، میتوان با ترکیب طعمهای سنتی و مدرن، محصولات جدیدی خلق کرد. عدم قطعیتهای رگولاتوری در حوزه محصولات نوین نیز نیاز به تحقیق و توسعه بومی را پررنگتر میسازد.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟